Ve světové premiéře diváci uvidí snímek PSH Nekonečný příběh, který o české rapové skupině vytvořil Štěpán Fok Vodrážka, dále novinku Miroslava Krobota s herečkou Ivou Janžurovou nazvanou Velká premiéra, film Adama Sedláka jménem Banger nebo česko-rakouský dokument Můj otec, kníže, jejž o někdejším českém ministru zahraničí Karlu Schwarzenbergovi z TOP 09 natočila jeho dcera Lila s Lukasem Sturmem.
V sekci Zvláštní uvedení bude mít evropskou premiéru titul Kuciak: Vražda novináře. Vznikl v koprodukci Dánska, USA a České republiky.
Hlavní soutěž představí ve světové premiéře film Beaty Parkanové Slovo. Autorka dramatu Chvilky se do Karlových Varů vrací se sugestivním portrétem rodiny notáře Václava Vojíře, maloměstské morální autority, a jeho obětavé ženy Věry, říká umělecký ředitel Och. Hrdinové, které hrají Martin Finger a Gabriela Mikulková, během léta roku 1968 projdou těžkou zkouškou.
Vedle hlavní soutěže karlovarský festival poprvé zahrne soutěžní sekci Proxima, prostor pro filmaře čekající na objevení i pro renomované autory hledající nové definice své tvorby.
Na rozdíl od své předchůdkyně, soutěže Na východ od Západu, je Proxima otevřená tvorbě z celého světa. Ve světové premiéře uvede film Šimona Holého nazvaný A pak přišla láska. Vypráví o šedesátnici, jež ztratila poslední kapku naděje, a tak se s dcerou vydává za kartářkou. Rok po Zrcadlech ve tmě natočil Holý další ryze nezávislý film o životních traumatech viděných ze ženské perspektivy, tentokrát se silnou dávkou esoteriky navíc, avizují organizátoři.
Festival v Karlových Varech potrvá od 1. do 9. července. Cenu prezidenta dostane herec, dramatik, scenárista a režisér Bolek Polívka.
V tradici restaurovaných filmů bude pokračovat uvedení zásadního titulu československé nové vlny, adaptace románu Žert od Milana Kundery, kterou v roce 1968 natočil Jaromil Jireš. Festival uctí také nedávno zesnulou filmovou historičku Evu Zaoralovou, která byla dlouhá léta uměleckou ředitelkou přehlídky. Věnována jí bude projekce dramatu Silnice od Federica Felliniho, jež sama označovala za klíčové pro svůj vztah ke kinematografii.