Premiéra se uskuteční tento pátek 23. září v Janáčkově divadle, nejbližší reprízy následují hned 24. a 25. září.
Úvodní choreografii nazvanou Mountain Call brněnskému souboru na míru vytvořil jeho bývalý demisólista, to znamená sólista s povinností sboru, Dan Datcu z Rumunska. "Oslavuje kulturní identitu, v kontextu rumunského folkloru se věnuje třem tématům: životu, manželství a smrti," říká o svém díle. Z rumunského folkloru vychází i hudba, která je podle něj barvitá a živá. V kontrastu k ní budou kostýmy důsledně černobílé.
Choreografie Mária Radačovského jménem Unanswered Question se věnuje hledání genderové identity a souvisejícím tématům, která jsou sice intimní, přesto plní veřejný prostor. "Osobně se jako příslušník většinové společnosti cítím být ve zvláštní situaci, do které jsem vtahován, aniž bych o to stál. Obecně se minority po období staletí útlaku konečně cítí svobodně. Jsem přesvědčený o tom, že důležité je nalézt rovnováhu," tvrdí Radačovský, umělecký šéf brněnského baletu.
Třetí choreografií večera pak je Walking Mad od Švéda Johana Ingera na Ravelovo Bolero. Do repertoáru brněnského baletu se vrací v obnovené premiéře. Přináší vlny emocí, nejprve smích, pak i slzy. Scénu rozděluje pohyblivá stěna, jež umožňuje různé členění a interakce. Symbolizuje například překážky, které si lidé vzájemně vytvářejí ve vztazích.
Národní divadlo Brno dlouhodobě usiluje o uvádění současného baletního repertoáru a původní tvorby. Minulou sezonu v programu Balanchine dostal prostor neoklasický baletní styl. Večer Bolero oproti tomu představuje současnou tvář žánru.