Politická celebrita Bono, jehož věhlas dávno nedostačuje ikoně rockové hvězdy, se aktivně angažuje v pomoci zemím třetího světa a jejich oddlužení. Ať už kvůli tomu jedná se světovými politiky, podporuje výrobky řady Red nebo z tribuny, kterou mu půjčují světová média, apeluje na všechny obyvatele Země.
Jak napsal list The New York Times, Bono se stane hostujícím šéfredaktorem červencového čísla Vanity Fair věnovaného Africe. Luxusní barevný magazín informuje o životě celebrit a jeho večírek po udílení Oscarů je tím nesledovanějším; čtenáři magazínu, kteří si potrpí na velké a kvalitní fotografie, se ale nemají bát šoku z nemocí a bídy.
"Bill Gates mi to pořád říká. Vedle hororových zpráv musíme o Africe lépe vyprávět dobré příběhy. A to tenhle časopis skvěle umí," citoval list Bonova slova při schůzce v redakci. "Afrika je sexy a lidi se to musí dozvědět," dodává zpěvák. Čtenářům by chtěl připomenout, že hladoví a nemocní Afričané jsou lidé jako oni, a proto zasluhují pozornost a pomoc.
Bono o sobě často říká, že kdyby nebyl zpěvákem, určitě by byl novinářem. Ale až díky úspěchům v hudbě se mohl stát nejsledovanějším žurnalistou světa: podle svého už ovlivnil jedno číslo francouzských novin Libération a londýnského deníku The Independent, loni se navíc díky partnerství ve firmě Elevation Partners stal společníkem časopisu Forbes.
- Šéfredaktor Bono vydal "staré" zprávy
- Bona za jeho "červené" noviny chválili
- Bono se vrhl na novinařinu
První rozhodnutí už Bono jako šéfredaktor udělal, ale neprošlo mu: název Vanity Fair (do češtiny se podle románu Williama Makepeace Thackerayho překládá jako Jarmark marnosti) chtěl pro svoje africké číslo změnit na Fair Vanity - v narážce na Fair Trade, značky výrobků pro spravedlivý obchod se třetím světem.
Na to mu Graydon Carter, stálý šéfredaktor respektovaného měsíčníku, odvětil, že v tom případě nejdřív on musí kapelu přejmenovat na 2U. "Bono se na svět dívá růžovými brýlemi," povzdechl si pak v The New York Times.