Za výběrem fotografií stojí Thomas Gust, Ana Druga a Vladimír Birgus, posledně jmenovaný je také autorem doprovodného textu.
Jindřich Štreit patří už dlouho k nejvýznamnějším osobnostem české fotografie. Měl přes 1400 autorských výstav a jeho práce jsou součástí sbírek předních institucí včetně Muzea moderního umění v New Yorku, Národní galerie umění ve Washingtonu nebo Muzea Viktorie a Alberta v Londýně.
Ačkoliv je autorem mnoha vizuálně silných fotografických cyklů z různých částí světa, jeho zásadním dílem zůstává unikátní soubor fotografií československého venkova v sedmdesátých a osmdesátých letech 20. století. Vytvořil v něm nepřikrášlený, nelyrizovaný a nesentimentální obraz života na vesnicích v chudé oblasti Bruntálska v období komunistické normalizace. Žádný jiný český fotograf nezpracoval venkovské téma tak mnohostranně, v takovém rozsahu a tak autenticky.
Přitom i v tom nejzdevastovanějším prostředí a jeho obyvatelích dokázal často objevit něco krásného či aspoň touhu po kráse a po radosti, přátelství a lásce, po nadčasových hodnotách. Zdálo se, že Štreitovy fotografie ze Sovince a jeho okolí byly tolikrát publikovány, že už mezi tisíci negativů nelze najít žádné další výjimečné snímky. Kniha Village People, která vyšla souběžně s textem Vladimíra Birguse v berlínském nakladatelství Buchkunst a v pražském nakladatelství Kant, však dokazuje, že tomu tak není a že v archivu Jindřicha Štreita bylo možno objevit mnoho dosud nepublikovaných děl z tohoto období, která mohou obstát vedle těch, z nichž už se staly fotografické ikony.
O knize
Jindřich Štreit: Village People. Text Vladimír Birgus, výběr fotografií Thomas Gust, Ana Druga a Vladimír Birgus. 184 stran. Vyšla současně v nakladatelství Buchkunst v Berlíně a v nakladatelství Kant v Praze.