Pohoršení? Proč? Cudnost nám po století předkládala církev, aby se davy daly lépe ovládat. Vyobrazení erotiky v umění nebo na historických předmětech by nemělo být o pohoršení , ale o tom, co chci vidět. Je přece každého volbou, kdo proklikne nebo ne. Jestli půjde na tématickou výstavu nebo na koncert či na film do kina je vždy na vlastním rozhodnutí. Ten, kdo proklikne na tento článek, by se neměl pohoršovat, neb jeho já ho přivedlo na onu stránku. Pokud se pohoršuje, pak by se měl obrátit směrem k sobě. Pokud odhlédnu od vyobrazení v umění, měli bychom vnímat, jak každý z nás vzniknul a co se u toho dělo. Všem krásný den a nenechte si ho zkazit.
Ta manželka Koonse byla pornohvězda Ilona Staller - Cicciolina, ne Cynthia Nixon (ta ostatně není ani žádnou pornohvězdou).
Žena v umění je téma trvalé a nehynoucí. Díla umělců zabývající se ženami byla různě přijímána. Byla brána na milost, či upadala v nemilost. Často působila v divácké obci pobouření, od pruderie po odmítavé reakce z nejrůznějších, zejména morálních důvodů, nebo naopak byla tato díla vysoce ceněna, vyhledávána, často i nekriticky oceňována, vyzdvihována nebo uctívána. Důvody k tomu jsou nasnadě, protože ženské tělo bylo po léta tabuizováno a odsouváno do pozadí jako symbol nemravnosti a svádění. Díla prezentovaná ve výše uvedené stati jsou trvalé umělecké hodnoty. V.P.