Martin Klíma, spoluzakladatel Warhorse Studios
Jaká hra z uplynulé dekády podle vás nejvíce změnila herní průmysl? Nebo jakou si budete nejvíce pamatovat?
Deset let je v herním průmyslu hodně dlouhá doba a je těžké srovnávat, nicméně hra, která nejvíc změnila herní průmysl, je podle mě Minecraft, hlavně proto, že ukázal, že je místo pro indie hry, které nesoutěží s AAA tituly ve vizuální kvalitě, a že existuje obchodní model, který takové hry uživí. Hrou, kterou si budu nejvíc pamatovat, je ovšem jasně Portal 2.
Jaký fenomén v posledních deseti letech nejvíce ovlivnil videoherní branži, ať už v dobrém, či špatném?
Je to rozbití monopolu vydavatelů a vzestup indie her. Obojí je spojeno se Steamem, takže za mě je Steam fenoménem uplynulého desetiletí.
Jaký vidíte v průmyslu hlavní trend pro nadcházející roky?
Upřímně, nevím. VR? Streaming? Ani jedno dneska pořádně nefunguje, ale deset let je dlouhá doba, tak se možná někomu podaří to vyřešit.