Herní událostí dekády je Minecraft, shodují se čeští vývojáři a bilancují zásadní hry

Ondřej Novotný Ondřej Novotný
5. 1. 2020 20:42
Herní svět se za posledních deset let výrazně změnil. Nastoupily nové generace konzolí, rozšířilo se mobilní hraní i virtuální a rozšířená realita. Konec dekády nabízí ideální příležitost se za tím vším ohlédnout. Aktuálně.cz proto položilo předním českým vývojářům tři otázky o uplynulých deseti letech.
Foto: DVTV

Martin Klíma, spoluzakladatel Warhorse Studios

Jaká hra z uplynulé dekády podle vás nejvíce změnila herní průmysl? Nebo jakou si budete nejvíce pamatovat?

Deset let je v herním průmyslu hodně dlouhá doba a je těžké srovnávat, nicméně hra, která nejvíc změnila herní průmysl, je podle mě Minecraft, hlavně proto, že ukázal, že je místo pro indie hry, které nesoutěží s AAA tituly ve vizuální kvalitě, a že existuje obchodní model, který takové hry uživí. Hrou, kterou si budu nejvíc pamatovat, je ovšem jasně Portal 2.

Jaký fenomén v posledních deseti letech nejvíce ovlivnil videoherní branži, ať už v dobrém, či špatném?

Je to rozbití monopolu vydavatelů a vzestup indie her. Obojí je spojeno se Steamem, takže za mě je Steam fenoménem uplynulého desetiletí.

Jaký vidíte v průmyslu hlavní trend pro nadcházející roky?

Upřímně, nevím. VR? Streaming? Ani jedno dneska pořádně nefunguje, ale deset let je dlouhá doba, tak se možná někomu podaří to vyřešit.

 

Právě se děje

Další zprávy