Češi vytvořili orwellovskou variaci na Prince z Persie. A nadchli herní fanoušky

Ondřej Novotný Ondřej Novotný
13. 2. 2020 11:16
Nenápadně, bez větších očekávání se na konci ledna objevila česká nezávislá plošinovka Ministry of Broadcast. O to příjemnějším překvapením se však tato hra, která mechanismy připomíná Prince of Persia a stylizací orwellovskou klasiku 1984 či sérii Hunger Games, stala. Vysloužila si nadšené ohlasy fanoušků a její autoři už chystají kromě portu na Switch i nový titul.
Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

Hlavním hrdinou je zrzavý protagonista, jenž se jednoho dne ocitne za Zdí, kterou vystavěl vládnoucí režim a oddělil ho tím od rodiny. Aby se k ní dostal zpátky, musí uspět v režimem organizované reality show plné vražedných nástrah a zkoušek pro jeho morálku.

Taková je premisa k plošinovce, která především vyžaduje precizní provádění skoků a schopnost vyřešit (tak akorát komplikované) puzzly. "Už od prvního konceptu jsme měli představu, jaký příběh chceme vyprávět a že se bude jednat o mix reality TV show inspirované prvky z díla George Orwella," vysvětluje Petr Škorňok ze čtyřčlenného týmu stojícího za hrou.

"Žánrově jsme se tehdy ještě pohybovali kolem 2D akční střílečky, ke které jsme udělali i prototyp. Když jsme se ale nechali inspirovat pohyby a ovládáním ve stylu klasického Prince of Persia, finálně se nám vyrýsovala současná podoba hry."

Tu dával dohromady poslední dva roky tým složený z kamarádů, kteří dříve pracovali převážně v různých IT start-upech. Pojila je ale touha udělat vlastní hru, odvyprávět interaktivní příběh, a tak se rozhodli si ji splnit. Ministry of Broadcast vznikalo ve dvou dvojicích - grafici Sanja Čežek a Dušan Čežek na něm pracovali v Praze a o programování, level design, zvuk a hudbu se staral Škorňok spolu s Petrem Melicheríkem v Brně. "Když se podívám na statistiku za poslední dva roky, tak jsme si vyměnili 143 tisíc zpráv," přibližuje Škorňok.

Klíčovou vzpruhou v průběhu vývoje byla konference Game Access v roce 2018 v Brně, kde hra vzbudila rozruch a její rozpracovanou verzi si zahrál mimo jiné John Romero, proslulý vývojář stojící za sériemi Quake či Doom.

Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

A co víc, dokonce jí udělal velkorysou reklamu, když na svém Twitteru pogratuloval vývojářům ke skvělé práci a ocenil hru za její vtipnost. Ministry of Broadcast si z téže konference odneslo i cenu za nejlepší hratelnost.

Tehdy také přišel důležitý zlom ve vývoji - tým se rozhodl, že už nebude vyrábět hru po nocích a víkendech, ale najde způsob, jak na ní začít pracovat na plný úvazek. "Díky CzechInvestu jsme dostali příležitost navštívit Tokyo Game Show a prezentovat hru úplně jinému publiku. Pak následovalo - pro nás do té doby nepředstavitelné - kolo konferencí, kdy jsem ve stejnou dobu byl na IndieCade v Los Angeles a další část týmu prezentovala hru na dvou konferencích v Paříži a mezitím ještě náš programátor vystavoval hru ve Švédsku," líčí Škorňok. 

Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

"Na každém místě jsme se snažili domluvit co nejvíce schůzek s vydavateli a najít někoho, s kým bychom si sedli lidsky, kdo by nám dal kreativní svobodu a finance na dokončení vývoje naplno," dodává. Uzavřeli tak dohodu s vydavatelstvím Playism o publikaci na asijském trhu a se společností Hitcents pro zbytek světa.

Od Game Access o hře zase nějakou dobu nebylo slyšet, až koncem ledna vyšla na GOG a Steamu. A rychle zaujala hráčské publikum: má kladné recenze na Steamu, uživatelské hodnocení na Metacritic se drží nad známkou 8 a slušně si vede i u recenzentů. Body získává především za krásnou pixelartovou grafiku, ale i za humor a sarkasmus, kterými je prošpikovaná.

"Z reakcí jsme nadšení. Věděli jsme, že tvoříme něco, co je poměrně náročné na přijetí i ze strany publika, hra nenabízí odpovědi na stříbrném podnose, ovládání je jiné než u většiny moderních plošinovek a samotná obtížnost některých sekvencí je poměrně vysoká," říká Škorňok.

Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

"Předem se tak dalo tušit, že i názorově rozdělíme hráče na dva tábory. Díky tomu, že převládají pozitivní názory a ty negativní se opírají většinou o kombinaci ovládání a náročnosti hry, jsme spokojeni. Získali jsme spoustu cenné zpětné vazby, od které se můžeme odrazit do dalších projektů."

Hlavní prioritou je nyní dokončení portu na Switch, kde má hra vyjít v dubnu tohoto roku. Zároveň už ale vývojáři spřádají plány na dosud neoznámený titul. Jejich prvotina ukazuje, že se vyplatí jejich tvorbu sledovat i dál.

Podívejte se na ukázku ze hry:

Ministry of Broadcast - trailer | Video: Hitcents
 

Právě se děje

před 7 hodinami

Zdráhalová byla na 1500 metrů patnáctá, další titul má Wüstová

Rychlobruslařka Nikola Zdráhalová si vylepšila na mistrovství světa v Salt Lake City osobní rekord na 1500 metrů a obsadila 15. místo. Pátý titul na této distanci vybojovala favorizovaná Ireen Wüstová z Nizozemska. Martina Sáblíková se po zisku zlata na trojce a stříbra na pětce rozhodla nestartovat.

Sáblíková se po dohodě s trenérem Petrem Novákem odhlásila a šetří síly na závěr sezony. Čeká ji ještě MS ve víceboji v Hamaru a finále Světového poháru v Heerenveenu.

Bilanci Sáblíkové 21 zlatých medailí z MS na jednotlivých tratích i ve víceboji se dnes na jediný titul přiblížila nizozemská rivalka Wüstová. Patnáctistovku vyhrála o 21 setin před ruskou dvojicí Jevgenija Lalenkovová, Jelizaveta Kazelinová.

Zdráhalová si na olympijském oválu v Salt Lake City posunula osobní maximum na 1:54,241 minuty.

Zdroj: ČTK
Další zprávy