Britský deník zveřejnil fotku nahého prince Harryho

ČTK ČTK
24. 8. 2012 6:50
Učinil tak navzdory varování královské rodiny a porušil nepsanou dohodu médií
Hlavní strana deníku The Sun.
Hlavní strana deníku The Sun. | Foto: Aktuálně.cz, Repro http://www.thesun.co.uk

Londýn - Nejrozšířenější britský bulvární list The Sun porušil nepsanou dohodu britských médií a zveřejnil fotografii nahého prince Harryho, vnuka královny Alžběty II. Stalo se tak navzdory důraznému varování britské královské rodiny, že zveřejnění fotografie by bylo porušením princova práva na soukromí.

Obrázek nahého prince zakrývajícího pohlaví rukama a neznámé nahé ženy ukryté za jeho zády, pořízený během výletu do Las Vegas, zabírá polovinu titulní strany dnešního vydání listu. "Dlouho a usilovně jsme to zvažovali," komentoval zveřejnění skandální fotografie šéfredaktor deníku David Dinsmore.

Uvedl, že The Sun těsně spolupracuje s královskou rodinou a snaží se respektovat její vůli. Rozhodnutí citlivé snímky publikovat není podle něj namířeno proti Harrymu, jde o věc tiskové svobody.

"Je to absurdní situace, kdy fotky mohou na internetu vidět stovky milionů lidí na celém světě, ale v nejpopulárnějších novinách být nesmějí," řekl šéfredaktor. "Je to jednoduše o tom, zda se naši čtenáři mohou zapojit do diskuse s mužem, který je ve vztahu k trůnu třetím v pořadí."

Mluvčí královské rodiny reagoval na zveřejnění fotografie chladně. "Náš názor na otázku soukromí prince Harryho jsme zveřejnili. Noviny o svém obsahu rozhodují samy, a tak je na editorech, zda fotografie zveřejní," uvedl.

Čtvrteční britské deníky přání královské rodiny respektovaly. Podle Boba Satchwella, šéfa profesní Společnosti editorů, svým postupem dodržovaly dobrovolný etický kód, který označuje za nepřijatelné tisknout soukromé fotografie lidí bez jejich souhlasu. Podle jiných expertů je ale zakřiknutá zdrženlivost médií spíš důsledkem loňského skandálu s odposloucháváním celebrit, který noviny vystavil do nepříznivého světla.

Královská rodina si na šíření fotografií stěžovala u mediální regulační komise, s níž se nyní list The Sun může dostat do konfliktu. Komise ovšem může listu maximálně vyčinit a žádat omluvu - právo ukládat pokuty například nemá. List ale může zažalovat sám princ Harry.

Vydavatel by se podle agentury AP nepochybně hájil argumentem, že šíření informací o princi je ve veřejném zájmu, protože Harry je veřejně činný člověk a je placen z veřejných zdrojů. "Tisková svoboda je nepochybně vrcholně důležitá," oponuje Satchwell. "Pokud ale něco smíte otisknout, neznamená to nutně, že to otisknout musíte."

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Bavorský premiér Söder uhájil předsednictví v CSU

Kongres německé vládní strany, bavorské Křesťanskosociální unie (CSU) v pátek zvolil do čela uskupení opět Markuse Södera. Dvaapadesátiletý politik, který je od loňska také bavorským premiérem, dostal 91,3 procenta hlasů delegátů, tedy ještě více než při lednovém prvním zvolení do čela strany.

Söder byl zvolen předsedou CSU poprvé 19. ledna, kdy dostal 87,4 procenta hlasů. Tehdy nahradil o 17 let staršího Horsta Seehofera, který ho po deseti letech v čele strany sám navrhl jako svého nástupce. Už loni v březnu Söder vystřídal Seehofera také ve funkci bavorského ministerského předsedy. Sedmdesátiletý Seehofer je teď německým ministrem vnitra a v roce 2021 hodlá odejít do politického důchodu.

Aktualizováno před 2 hodinami

Dopravní nehoda u Ostrovačic na Brněnsku na několik hodin uzavřela dálnici D1 ve směru na Brno

Dopravní nehoda dvou kamionů u Ostrovačic na Brněnsku dnes zhruba na čtyři hodiny uzavřela dálnici D1 ve směru z Prahy na Brno. Kolize se obešla bez zranění, vyplývá z informací jihomoravské policie a hasičů. Před 10:00 se podařilo obnovit provoz jedním pruhem, oznámilo Ředitelství silnic a dálnic. Do té doby byla D1 neprůjezdná mezi sjezdem 178 u Ostrovačic a exitem 182 u Kývalky. Až zhruba do 18:00 ale v místě pokračovaly odklízecí práce.

Zdroj: ČTK
Další zprávy