Zejména v období poznamenaném dopadem pandemie COVID-19 se banka snaží vyjít vstříc novým i stávajícím klientům a umožnit maximální dostupnost svých služeb v online prostředí. Klienti Raiffeisenbank tak již dnes mohou 95 % všech svých běžných bankovních služeb zvládnout plně online bez nutnosti osobního kontaktu.
Novým klientům k založenému účtu navíc banka aktuálně zdarma sjednává spořicí účet s úrokovou sazbou 3 % p. a. na šest měsíců pro zůstatek do 150 000 Kč, vklady do 500 tisíc banka zhodnocuje sazbou 0,3 %. Po uplynutí 6 měsíců zvýhodněné sazby navíc činí úrok při aktivním využívání účtu 0,6 %, což je i tak více, než nabízí většina ostatních bank.
K založení účtu online stačí připojení k internetu, mobilní telefon a běžný účet v jiné bance. V žádosti na webových stránkách klient vyplní základní osobní údaje a pomocí telefonu vyfotí občanský průkaz a jeden další doklad - řidičský průkaz nebo pas. Pro ověření totožnosti banka vyžaduje pořízení fotografie klienta tzv. "selfie" a zaslání 1 koruny z existujícího účtu žadatele u jiné banky.
"Aktuálně si touto cestou mohou založit běžný účet občané České republiky starší 18 let, a to konkrétně Chytrý a Aktivní účet pro fyzické osoby. Na dalším rozvoji intenzivně pracujeme a v blízké budoucnosti bychom chtěli rozšířit možnost založení účtu online i na malé a střední podnikatele," říká Petr Šíma, manažer digitálních prodejů v Raiffeisenbank.
Žádost lze pohodlně a jednoduše vyřídit na mobilním telefonu i na počítači. Na počátku roku 2021 plánuje banka umožnit zřízení běžného účtu pro fyzické osoby také prostřednictvím aplikace Mobilní eKonto.