reklama

trolejbus

Vánoční tramvaje i popeláři vyjeli do ulic. Ostravu brázdí Barborka, Praha má kukačku

Vánoční tramvaje i popeláři vyjeli do ulic. Ostravu brázdí Barborka, Praha má kukačku
Prohlédnout si 25 fotografií
Do stejných barev je oblečená i legendární "mazačka", kterou dopravní podnik vlastní od roku 1965.
Karlovarští se během zimy vozí vánočním motorovým vláčkem...

Příběh trolejbusu: V Praze začaly jezdit před 86 lety, první vyjely v Budějovicích

Příběh trolejbusu: V Praze začaly jezdit před 86 lety, první vyjely v Budějovicích
Prohlédnout si 65 fotografií
V roce 1963, kdy v pražských ulicích jezdilo na 180 elektrických vozů, rozhodl národní výbor o zrušení trolejbusů. O tom, proč vlastně z Prahy zmizely, se dodnes spekuluje. Rudé právo tehdy krátké noticce pouze napsalo, že "nové pojetí městské dopravy vyžaduje odstranění trolejových vedení". To prý bylo poruchové a vyžadovalo drahé opravy, podle některých názorů ale jen doplatilo na zanedbanou údržbu. Na snímku trolejbusová doprava v Praze, 60. léta.
O znovuobnovení trolejbusové dopravy v Praze se uvažovalo od konce 70. let až do první poloviny 90. let. Náklady se pohybovaly v řádu stovek milionů korun. Trolejbusy měly dle tehdejších projektů jezdit třeba na Severním městě, v Praze 5 nebo také mezi Strahovem a Karlovým náměstím. Nyní by se trolejbusy do Prahy měly po padesáti letech vrátit a propojit Palmovku s Čakovicemi. (Na snímku trolejbus u Mánesa, přelom 60. a 70. let.)
Koupili trolejbus a chtějí objet svět. Pojedeme přes Rusko, je tam Sputnik, tvrdí

Koupili trolejbus a chtějí objet svět. Pojedeme přes Rusko, je tam Sputnik, tvrdí

Albert Fikáček, známý český dobrodruh, se rozhodl vyrazit letos v létě za hranice Česka trolejbusem. První etapa povede z Brna na východ.
Čekání na Oskara Pořísku. Brno po dvou letech zrekonstruovalo unikátní funkcionalistickou čekárnu

Čekání na Oskara Pořísku. Brno po dvou letech zrekonstruovalo unikátní funkcionalistickou čekárnu

Brno znovu zpřístupnilo veřejnosti unikátní funkcionalistickou čekárnu MHD na Obilním trhu.

Obrazem: Z Karlína vyšel kůň a vlekl tramvaj. Před 147 lety začala pražská MHD

Obrazem: Z Karlína vyšel kůň a vlekl tramvaj. Před 147 lety začala pražská MHD
Prohlédnout si 32 fotografií
Za zrod pražské MHD je považováno 23. září roku 1875. Na trať tehdy vyjel první vůz ještě koněspřežné tramvaje s cestujícími.
První úsek pražské koňky začínal v Karlíně poblíž Invalidovny, kde se nacházela vozovna. Trať byla dvoukolejná a dlouhá 3,4 kilometru. Při dokončení výstavby sítě v roce 1885 měřila již 18 875 metrů.
reklama
Nejnovější zprávy do e-mailu
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
reklama
reklama
Zprávy
  • Domácí
  • Zahraničí
  • Ekonomika
  • Datavize
  • Auto
Názory
  • Komentáře
  • Podcasty
  • Na Dotek
  • Podivné zločiny
  • Co z tebe bude?!
Sport
  • Fotbal
  • Hokej
  • Tenis
  • Motorismus
  • Biatlon
  • Ostatní sporty
Spotlight
  • Video
  • Den v 60 sekundách
  • Historky z placu
  • Zpátečka
  • Politické bizáry
  • My, kdysi
Kultura
  • Film a televize
  • Hudba
  • Klasická hudba
  • Literatura
  • Divadlo
  • Umění
Lifestyle
  • Magazín
  • Žena
  • Bydlení
  • Cestování
  • Foto
  • Kvízy
Speciály
  • Chytré Česko
  • My a deziformace
  • Vize město
  • Porodnictví
  • Změna směru
  • BeNative
Tiráž  |  Napište nám  |  RSS  |  Hlavní zprávy do e-mailu

Centrum.cz  |  Atlas.cz 1999 – 2025 © Economia, a.s.  |  O nás  |  Všechny služby  |  Volná místa

Inzerce  |  Služby firmám  |  Všeobecné podmínky  |  Cookies  |  Nastavení soukromí  |  Ochrana osobních údajů  |  Zpracování osobních údajů  |  AV služby a přístupnost  |  Nápověda

Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků, je bez souhlasu Economia, a.s. zapovězeno.
Bez souhlasu Economia, a.s. je zapovězeno též rozmnožování obsahu pro účely automatizované analýzy textů nebo dat podle ustanovení § 39c autorského zákona.