Kopťár oznámil konec u Českých drah na svém Twitteru. "Podal jsem u ČD výpověď, protože již nevidím možnost vést osobní život paralelně s tím pracovním, a ačkoliv lidi chybí, dráhy se k tomu nestaví," napsal.
Přátelé, protože s Vámi sdílím mnoho věcí a především ty, které korespondují s železnicí, musím Vám oznámit jednu novinu. Dnes jsem podal u ČD výpověď, protože již nevidím možnost vést osobní život paralelně s tím pracovním a ačkoliv lidi chybí, dráhy se k tomu nestaví. Takže tak
— Michal Kopťár (@istrojvedouci) October 31, 2018
Ubezpečil, že u vlaků zůstává, od nového roku bude řídit žluté mašiny RegioJetu podnikatele Radima Jančury.
Za důvod výpovědi uvedl, že nedokáže skloubit osobní čas s pracovním, a odkázal se na nový grafikon Českých drah. "Nacházím se v současné době v turnuse, který se zmiňovaným příchodem grafikonu bude rapidně ponížen o délku volna, zhoršuje se skladba směn a posouvají se nástupy například na 0:52. Máte-li takto složené směny, tak ve volném čase budete spíš dospávat nebo budete fungovat v lehce apatickém stavu, protože další den opět budete vstávat ve dvě hodiny ráno," řekl v rozhovoru pro web Zdopravy.cz.
Výpověď u Českých drah dali podle Kopťára i další strojvůdci. "Nespokojenost je enormní a ostatní dopravci nabízejí, si troufám říct, lepší nebo srovnatelné podmínky," vysvětlil.
České dráhy mají momentálně 3500 strojvedoucích, ročně přijmou zhruba dvě stovky adeptů na toto povolání. "Drtivou většinu z nich tvoří nováčci, které si firma sama a za své prostředky připraví. Tento počet nově přijatých vykryje přirozené odchody, ale už nestačí na vytvoření zálohy nad rámec plánované personální potřeby," popsal situaci Radek Jolík z Českých drah s tím, že za přesčasy můžou i výkyvy ve výlukách. Dodal, že konkrétní pracovněprávní vztahy nemohou dráhy komentovat.
Kopťár byl u národního dopravce navíc vázán pětiletou pracovní dobou kvůli výcviku, závazky strojvůdce vůči národnímu dopravci uhradí od nového roku právě RegioJet.
Třicetiletý Kopťár na sebe upozornil zejména na sociálních sítích Twitter a Instagram, kde ukazoval zákulisí železnice a práci strojvedoucího. Je členem aktivních armádních záloh.