Jakarta – Duchovní a spisovatel Felix Siauw se svými vyjádřeními dotkl tisícovek Indonésanů, když označil selfies jako hřích proti islámskému náboženství a urážku Alláha.
Felix Siauw má na Twitteru přes milion fanoušků a právě prostřednictvím této sociální sítě se postavil kriticky proti selfies. Lidi, kteří podlehli kouzlu autoportrétů, označil za arogantní a pyšné a muslimky s tímto koníčkem zároveň za nestydaté a necudné.
"Muslimské ženy v poslední době sdílí jeden selfie snímek za druhým. Podívám-li se na ty provokativní pózy, říkám si, kam se ztratila cudnost žen," napsal na svém Twitteru.
Kriticky se proti tomuto fenoménu postavil i v dalších komentářích. "Ti, co si pořizují selfies, jsou vinni nejhorším hříchem, pýchou," uvedl v jednom ze sedmnácti tweetů.
Fotka místo modlitby
Proti jeho vyjádřením se zvedla vlna odporu a stovky indonéských mužů a žen začaly na protest sdílet na sociálních sítích selfies pod klíčovým slovem #Selfie4Siauw.
Z loňské studie společnosti Google zároveň vyplývá, že teleskopická hůl na focení selfies vděčí za svůj raketový vzestup právě Indonésii. The Jakarta Post rovněž uvedl, že zdejší lidé jsou "národem zamilovaným do trendu sociálních sítí."
Není to poprvé, co náboženští aktivisté shledali tento trend rouháním se proti islámu. Například loni se kritiky dočkali i muslimové, kteří stejným způsobem dokumentují každoroční pouť do Mekky.
Fotografie známé pod klíčovým slovem #hajjselfie zkritizoval například kazatel Abdul Rassak al-Badr pro saúdskoarabský deník Arab News. "Vypadá to, že jediným cílem cesty je udělat si fotku místo opravdových modliteb," uvedl.
Dan @mydeedee_ 😛 “@SidiBobyLukman: @yummy_vivi ??? RT @Radja_Nusantara: Yg bikin tren selfie monyongin bibir siapa” pic.twitter.com/kFGajWvt1D
— Vivi (@yummy_vivi) 19. Leden 2015