Výzkumníci z harvardské univerzity přišli s novým poznatkem - muži, kteří mají dcery, jsou ve svých rozhodnutích méně sexističtí. Jako šéfové také častěji přijímají ženy.
Studie publikovaná americkou neziskovou organizací National Bureau of Economic Research (NBER) se zaměřila na start-upy podporované firmami s rizikovým a rozvojovým kapitálem od roku 1990.
Výzkumníci Paul Gompers, profesor na Harvard Business School, a doktorandka Sophie Wangová poslali firmám dotazník týkající se pohlaví dětí jejich seniorních partnerů.
Otcovství dcer prospívá ženám, podnikání i celkově společnosti
Zpět se jim vrátilo celkem 1400 odpovědí, ze kterých Gompers a Wangová usoudili, že partneři mužského pohlaví byli ochotnější přijmout ženu-investorku, jestliže měli dceru.
Kromě toho firmy, které byly nakloněny "efektu dcer", dostávaly o tři procenta více zpět na svých investicích.
Například generální ředitelé s dcerami jsou sociálně uvědomělejší a soudci s dcerami rozhodují příznivěji v případech žen, citoval Huffington Post.
Z toho vyplývá, že otcovství dcer prospívá ženám, podnikání i celkově společnosti. Výsledek výzkumu však dokazuje také teorii, že muži musí mít silnou vazbu k ženám, aby byli vůči ostatním ženám empatičtí.