Plastové pečivo z obchodu Andrew’s Egg Tart sídlícího v Ósace vypadalo tak přesvědčivě, že ani zaměstnanec nepoznal rozdíl. Nevědomky tak prodal pět takových napodobenin nic netušícím zákazníkům u příležitostného stánku ve městě Tottori na západě Japonska.
"Moc nás mrzí, že jsme nedopatřením vzorky prodali," řekl představitel firmy.
Prodavač si chybu krátce po prodeji košíčků uvědomil a zákazníci se s falešným pečivem ke stánku vrátili dříve, než se do nich zakousli. K rozpoznání napodobenin od skutečných zákusků bude společnost nyní používat nálepky.
Japonsko je proslulé výrobou plastových napodobenin pokrmů, které se vystavují ve výlohách obchodů a restaurací, aby přilákaly kolemjdoucí. Falešné košíčky s žloutkovým krémem v jednom pekařství ale vypadaly tak věrně, že jich bylo několik omylem prodáno zákazníkům jako pravé zákusky. Informovala o tom agentura AFP.
Napodobeniny jídla představují v Japonsku mnohamilionový průmysl. Imitace zachycují sebemenší detaily, aby vypadaly co možná nejvěrněji - od orosené sklenice vychlazeného piva po lesknoucí se hladinu tradiční japonské polévky ramen.