Experiment: Kvůli zvýšení efektivity chodili do práce nazí

jaz
14. 4. 2015 9:33
Magazín, který na sebe začátkem dubna upozornil povedeným aprílovým žertem o efektivitě open space kanceláří, ohlásil po šesti letech konec.
Foto: The Bold Italic

San Francisco – Vedení online magazínu The Bold Italic z Kalifornie si dlouhodobě všímalo problémů na pracovišti. Rozhodlo se proto vyzkoušet experiment, který měl zlepšit vztahy mezi spolupracovníky a zvýšit výkonnost. Celý měsíc tak zaměstnanci pobíhali po kanceláři úplně nazí.

Přestože se jednalo o aprílový žertík, kterým chtěli zaměstnanci vyvolat diskuzi o efektivitě open space kanceláří, magazín teď navzdory zvýšenému zájmu čtenářů ohlásil z finančních důvodů konec.

Světově oblíbený trend tzv. open space kanceláří, tedy otevřených pracovních prostor beze stěn, vznikl v Silicon Valley. Původní záměr odbourání bariér byl zlepšit komunikaci, transparentnost a produktivitu pracovníků. Kancelář se proto rozhodla pohrát si s myšlenkou, jaké by to bylo pohybovat se po redakci bez oblečení. Napsala fiktivní článek, nafotila modelové snímky a pak se bavila tím, jak čtenáři na experiment reagují.

Foto: The Bold Italic

Příběh byl následující: začátkem letošního roku se zaměstnanci sešli a zjišťovali, že řada z nich je v práci nespokojená. Ztratili soukromí, kdokoli jim viděl na obrazovku počítače a okolní ruchy je neustále odváděly od svěřených úkolů. Nakonec se většina shodla na tom, že si práci nechává na doma.

Foto: The Bold Italic

Místo vystavění stěn a zajištění soukromí se vedení rozhodlo pro experiment, který už v roce 2009 provedl psycholog David Taylor, když zavedl na podporu morálky na pracovišti tzv. nahé pátky. Redaktoři z The Bold Italic si ale stanovili obtížnější cíl - do práce chodili nazí celý březen. 

Foto: The Bold Italic

Nejprve měli obavy a styděli se vůbec svléknout. Trvalo to ale prý pouhou hodinu, kdy si na svou nahotu zvykli a začali si to užívat. Po pár dnech už jim kancelář plná nudistů přišla naprosto normální a už mezi sebou neměli žádné bariéry.

Foto: The Bold Italic

Během měsíce se vztahy na pracovišti prohloubily, zvýšila se produktivita i kreativita pracovníků a nikdo si už nenosil práci domů. Všichni dokonce začali obědvat přímo v kanceláři a objednávat si společně jídlo. 

The Italic Bold po pár dnech uvedl celý experiment na pravou míru s tím, že se jednalo o odvážný kanadský žertík. "Celá redakce byla překvapená, kolik lidí si myslelo, že jde o skutečný experiment," řekla jedna z redaktorek. "Kdyby to jen tolik lidí nepovažovalo za ujeté, bylo by úžasné takto pracovat," dodala s tím, že si na nahotu nezvykli za hodinu, ale za deset minut.

Navzdory zlepšené pracovní náladě a povedenému aprílovému žertu, který zaujal většinu světových médií, ale magazín informující o dění v San Francisku teď oznámil, že kvůli špatné finanční situaci musí po šesti letech skončit. 

 

Právě se děje

před 18 minutami

Elektronické známky bude distribuovat Česká pošta a Čepro

Elektronické dálniční známky bude fyzicky distribuovat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou. Dostávat budou 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Nyní je odměna pro distributory 4,6 procenta. Nyní běží 15denní lhůta pro případné námitky proti výběru. Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku.

"Ve výběrovém řízení jsme nově u elektronických zastropovali výši odměny na 3,3 procenta, vítěz pak nabídl 2,3 procenta," uvedla za Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) Lucie Bartáková.

Další zprávy