Praha - Kanadský taneční soubor Daniel Léveillé Danse uvede v pražském Divadle Archa svou choreografii Cudnost ledovců. Účinkuje v něm šest nahých tanečníků a autoři slibují zejména návrat k přirozenosti a archaické řeči lidského těla. Dvě představení se odehrají 27. a 28. září.
Reakce na nahotu v choreografiích se podle choreografa Daniela Léveillé liší podle zvyklostí a postojů v různých zemích. On sám ji však označuje za kostým, který je na jevišti zbaven veškeré smyslnosti a sexuality, poněvadž v sobě nenese žádný sexuální význam, je spíš pravým opakem sexuality.
Symboliku ledovců pak vysvětluje tím, že stejně jako z ledovce je také z lidského těla vidět běžně jen hlavu - ale je toho tolik, co ostatní lidé na člověku nevidí.
"Domníváme se, že někoho opravdu známe, ale ve skutečnosti vidíme jen malou část," říká.
Rukopis Daniela Léveillé odráží i studium architektury, kterému se věnoval před začátkem své taneční kariéry. Sám uvádí, že tělo pro něj představuje téměř jakýsi sloup, který podpírá budovu.
Choreograf Daniel Léveillé spolupracoval například s punkovou ikonou kanadské taneční scény a světově proslulého souboru La La La Human Steps Louise Lecavalierovou. Vlastní soubor Daniel Léveillé Danse založil v roce 1991, choreograficky spolupracoval i s dalšími renomovanými montrealskými tanečními skupinami jako Montréal - Danse či legendou Fortier Danse Création.
Od roku 2001 je jeho hlavním choreografickým materiálem nahé tělo - které je i hlavním tématem jeho nejznámější trilogie - Amour, acide et noix (2001), La Pudeur des Icebergs/The modesty of Icebergs (2004) a Crépuscule des océans (2007), jejíž jednotlivé choreografie už zcestovaly kus světa.