"Přes třicet let žijeme v iluzi, že Mufasa byl stoprocentně skvělý, zatímco Scar že je ztělesněním zla," říká režisér. V původním animovaném filmu z roku 1994 spravedlivého lvího krále Mufasu úmyslně zavede do nebezpečí jeho zákeřný bratr Scar a následně přivodí jeho smrt.
"V novém filmu se vracíme k dřívějším událostem a ukazujeme, že nikdo se nerodí jako dobrý, nebo zlý. Záleží na rozhodnutích, která v životě děláte, stejně jako třeba na tom, jak jste byli vychovaní," myslí si Barry Jenkins, režisér oscarového filmu Moonlight z roku 2016.
Na úspěch původního Lvího krále z 90. let minulého století navazuje společnost Walt Disney Company už podruhé. V roce 2019 natočila jeho remake za využití nejmodernější fotorealistické počítačové technologie. Film s rozpočtem zhruba 250 milionů dolarů celosvětově utržil přes 1,6 miliardy dolarů, v přepočtu asi 40,1 miliardy korun.
Právě na základě tohoto úspěchu studio objednalo film Mufasa: Lví král. V něm šaman Rafiki vypráví legendu o tom, jak se mladý osiřelý lev Mufasa seznámil s původně přátelským Takou, jemuž se později začne přezdívat Scar.
Novinka opět stojí na fotorealistické animaci. V anglické verzi Nalu znovu nadabovala zpěvačka Beyoncé, zatímco její a Simbovu dceru, lvici Kiaru, mluví Blue Ivy Carter, dvanáctiletá dcera Beyoncé a rapera Jaye-Z.
Mufasovi v anglické verzi propůjčil hlas herec Aaron Pierre. Projekt pojal jako poctu svému předchůdci, letos zesnulému Jamesi Earlovi Jonesovi. Ten ztělesnil Mufasu v obou Lvích králích z let 1994 i 2019. "Vždycky jsem si ho nesmírně vážil," uvedl.
Podle deníku Guardian je také nový film po vizuální stránce úchvatný, a dokonce oproti tomu z roku 2019 dokážou digitální zvířata ve tváři projevit emoce. Celek ale britský list označuje za "cynické, bezduché povinné korporátní cvičení" v tom, jak z již etablované série vyždímat další peníze. Snímek doplácí na slabý scénář, který jen recykluje témata a postupy z předchozích dílů, hodnotí Guardian. Mufasovi dal tři z pěti hvězdiček.
"Je to do posledního pixelu vykalkulovaná záležitost, snaha využít za pomoci nové technologie již existující značku, seznámit s ní další generaci, obrovsky na tom vydělat, a ještě připravit půdu pro další budoucí vytěžení DNA původního filmu," píše deník Washington Post, který Mufasovi udělil dvě a půl hvězdičky ze čtyř. Podle jeho kritika novince chybí nápaditost předchozích dvou filmů a rodiče i děti mohou mít problém rozeznat jednoho digitálně animovaného lva od druhého. Kdo má ale Lvího krále opravdu rád, úplně nespokojený z kina také neodejde, připouští recenzent.