Čtyřicetiletý Martin Krajc vystudoval pražskou Akademii výtvarných umění v ateliéru Michaela Rittsteina. Během studia absolvoval také stáž u Vladimíra Skrepla. Stal se členem malířské skupiny Obr, v současnosti je členem kolektivu Firma.
Výrazněji na sebe upozornil roku 2019 přehlídkou v Alšově jihočeské galerii v Hluboké nad Vltavou, ke které vyšla i monografie nazvaná Pictures In My Head. Ta shrnuje jeho starší dílo. Od té doby se představil v muzeu moderního umění Danubiana nacházejícím se nedaleko Bratislavy, v aukční síni European Arts nebo naposledy v pražské DSC Gallery.
Pro jeho tvorbu je příznačné prolínání uhlové kresby a akrylové barvy, stejně jako různých časových a prostorových rovin, například zeměpisných oblastí či dějinných období. "V obrazech se křižuje vysoké i nízké, osudové i zanedbatelné, okázalé i prchavé. Provrstvená plátna propojují lidskou postavu s modernistickou architekturou, zátiším i krajinou," uvádějí autoři výstavy.
Podle nich malířův expresivní styl formovala hiphopová komunita, jejíž byl Krajc před lety součástí, a stáž v Madridu, kde ho inspirovalo umění starých mistrů Diega Velázqueze nebo Francisca Goyi.
Pro Villu Pellé výtvarník vytvořil dosud nevystavenou kolekci obrazů. "Prostor Villy Pellé pro mě byl příležitostí pustit se po čase opět do monumentálních obrazových formátů, které jsou pro mě celoživotní výzvou," říká Krajc a dále popisuje, že na jeho obrazech se objevují motivy, které s ním osobně rezonují, stejně jako nahodilé náměty znejasňující čitelnost celkového výjevu. "Některé obrazy jsou budované jako perspektivní pohledy, v jiných případech jsem záměrně disparátní motivy kladl na plátno do pásů vedle sebe," uzavírá.