Biblické písně měly světovou premiéru na prvním koncertě České filharmonie, který v Rudolfinu 4. ledna 1896 řídil Antonín Dvořák. "Requiem autor poprvé uvedl v roce 1891 na birminghamském festivalu a Te Deum v roce 1892 v newyorské Carnegie Hall u příležitosti čtyřstého výročí objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem," připomíná mluvčí prvního českého orchestru Luděk Březina. Nahrávka pod taktovkou Jiřího Bělohlávka vznikla 28. února 2017.
Requiem se sólisty Ailynou Pérezovou, Christianne Stotijnovou, Michaelem Spyresem a Janem Martiníkem plus Pražským filharmonickým sborem pod vedením Lukáše Vasilka nahrál hlavní hostující dirigent České filharmonie Jakub Hrůša, stejně jako Te Deum s Kateřinou Kněžíkovou, Svatoplukem Semem a Pražským filharmonickým sborem.
Záznam Requiem pochází ze září 2017, Te Deum z prosince 2018. Všechny tři koncerty byly natočeny v pražském Rudolfinu.
Nahrávky Jiřího Bělohlávka s Českou filharmonií z posledních let jeho života zahrnují kompletní vydání Dvořákových symfonií a koncertů, Slovanské tance a Stabat Mater, Smetanovu Mou vlast, Janáčkovu Glagolskou mši a Sukova Asraela.
Česká filharmonie uctila památku Jiřího Bělohlávka, který zemřel 31. května 2017, provedením Dvořákova oratoria Stabat Mater pod taktovkou Jakuba Hrůši a vloni udělila první Cenu Jiřího Bělohlávka určenou mimořádně nadaným českým umělcům do 30 let.
Na Mezinárodním televizním festivalu Zlatá Praha měl také vloni premiéru film Romana Vávry nazvaný Jiří Bělohlávek: Když já tak rád diriguju… letos nominovaný na cenu Český lev.
Jakub Hrůša, který u Bělohlávka studoval na Akademii múzických umění v Praze, byl jmenován hlavním hostujícím dirigentem České filharmonie v roce 2018. S prvním českým orchestrem absolvoval více než 70 koncertů doma i v zahraničí.
Českou filharmonii však Hrůša poprvé řídil ve Dvořákově síni Rudolfina jako teprve třiadvacetiletý již v prosinci 2004, naposledy pak letos začátkem března na turné po německých městech, které zaznamenalo úspěch u posluchačů i recenzentů.
Dubnové koncertní provedení Janáčkovy opery Káťa Kabanová s Kateřinou Kněžíkovou v hlavní roli, které mělo vedle pražského Rudolfina zaznít také v hamburské Labské filharmonii, už bylo zrušeno vzhledem k opatřením proti šíření koronaviru.