Radiohead s In Rainbows selhali, tvrdí manager U2

kul
12. 6. 2008 11:15
Paul McGuinness mluví o plánech své kapely
Radiohead
Radiohead | Foto: Aktuálně.cz

Londýn - Rozhodnutí kapely Radiohead dát své poslední album na internet s výzvou pro fanoušky „Zaplaťte, co chcete" do jisté míry selhalo, prohlásil v rozhovoru pro BBC manager U2 Paul McGuinness.

„Šedesát až sedmdesát procent lidí, kteří si ji stáhli, ji stejně ukradli, ačkoli byla zadarmo. Ignorovali server kapely a obstarali si ji odjinud," pokračoval ve svém zdůvodnění.

Chystané album U2 prý rozhodně nebude jejich vzorec následovat. „Ale samozřejmě budeme pracovat se všemi dostupnými technologiemi, abychom vydání nové desky udělali pro fanoušky co nejzajímavější," ihned dodal.

Přesné datum vydání následovníka čtyři roky starého titulu  How to Dismantle an Atomic Bomb ještě není přesně známé, ale management počítá s koncem října jako očekávatelným termínem.

Foto: Reuters

„Prodej fyzických nosičů stále znamená v byznysu U2 velkou položku. Pořád prodáváme velké množství CD," vysvětluje Paul McGuinness.

Tento fakt je způsoben především tím, že U2 dorostli statutu rockových dinosaurů a poslední velké stadiónové kapely, jejíž věrní příznivci - dnes už ve středním věku - jsou zvyklí kupovat si CD a neberou to jako finanční problém.

Radiohead umístili album In Rainbows na svoji internetovou stránku náhle loni v říjnu;  s instrukcí pro fanoušky, aby zaplatili kolik, chtějí - od 0 do 100 liber. Kapela sama později uvedla, že tento krok brala jako průzkum veřejného mínění o hodnotě hudby.

Radiohead, Thom Yorke
Radiohead, Thom Yorke | Foto: Aktuálně.cz
Čtěte také:
Radiohead se prodávají v jakékoli podobě
Exkluzivně o U2: Jsou jako diamant, říká jejich stín

Přestože žádné oficiální číslo nebylo ze strany Radiohead nikdy poskytnuto, společnost Comscore monitorující internet zjistila, že pouze 38 procent lidí, kteří si In Rainbows stáhli, skutečně zaplatili.

Zbytek fanoušků, který stránky navštívil, si album stáhnul, aniž kapele cokoli věnoval. Přes tuto zdrcující bilanci je s podivem, že v lednu 2008, kdy se In Rainbows objevilo i na fyzickém CD nosiči, okamžitě vyskočilo na první místo v prodejnosti jak v Británii, tak v USA.        

To stále hovoří o nezastupitelném místě tohoto média v životě generace, která kapelu sleduje už od počátku devadesátých let.

 

Právě se děje

Další zprávy