Aristokratická paní Hendersonová si po smrti manžela kupříkladu pořídí v londýnském Soho divadlo s revuálním programem. Jako ředitele si najme jistého Viviana Van Damma čili Boba Hoskinse a show může začít. Program však brzy okopírují další divadla a svérázné dvojici nezbude než změnit styl.
Najdou pár dívek ochotných se svléknout před publikem, jimž vévodí Kelly Reillyová v roli Maureen, a přesvědčí cenzory, že bez pohybu oněch nahotin vlastně ukazují umění. Začnou sestavovat živé nahé obrazy a film je díky tomu plný zábavných hudebních čísel a nahých ženských těl v sošných pozicích odkazujících na známá díla.
Vtipné jsou též neustálé (pochopitelně britsky břitké) slovní přestřelky mezi ústřední dvojicí, účinný je kontrast mezi věkem paní Hendersonové a jejím "oborem podnikání". Zatímco důchodkyně po divadle shání trochu mlíčka pro svého pejska, střídají se na pódiu dívky a jejich holá středozemí, jak zní speciální cudný termín cenzora/lorda komořího.
Judi Denchová s přehledem vládla Jamesi Bondovi coby šéfka M a je i rozkošnou královnou tohoto filmu. Hned od chvíle, kdy se promění v čerstvou vdovu, která usedlé odpolední čaje nadšeně vymění za svět prken, která znamenají svět.
Převleče se za Japonku i za ledního medvěda jen proto, aby pronikla do divadla, s noblesou vydrží pohled na zcela nahého tlouštíka Van Damma.
Její divadélko Windmill se stává hitem - a navzdory sílící cenzuře a pokusům o uzavření jím zůstává i za války, kdy ho navštěvují vojáci odcházející do bojů.
S ponurou atmosférou válečného Londýna nebojuje jen lady Hendersonová, ale i sám film Stephena Frearse (Nebezpečné známosti, Špína Londýna), ověnčený dvěma oscarovými a třemi "zlatoglobovými" nominacemi.
Začíná jako typická britská komedie, ale s příchodem války se změní v lehce idealizované "americké" drama o dobrých lidech vzdorujících útrapám humorem (a snahou potěšit ty mladé hochy). Dobová drobnokresba víceméně zůstává, ale film už se nevalí kupředu tak radostně jako předtím - což by bylo samozřejmě logické, kdyby přitom nebyl přetěžkán vážností a sentimentem.
Oba protagonisté najednou zapomenou na smysl pro humor a stávají se rázovitými, ale neživotnými postavičkami. Když řeční paní Hendersonová ke shromážděným vojákům, už je to trochu přes míru.
Nemluvě o scéně finální, v níž tančí s Van Dammem za svitu měsíce nad Londýnem a jejich předchozí slovní přestřelky definitivně střídá ukapávající sentiment. Ale možná by závěr podle skutečnosti byl ještě sentimentálnější - reálná paní Hendersonová se konce války ani nedožila.
Show začíná (Mrs. Henderson Presents), Velká Británie 2005, scénář Martin Sherman, režie Stephen Frears, kamera Andrew Dunn, hudba George Fenton, hrají Judi Denchová, Bob Hoskins, Will Young, Kelly Reillyová, Thelma Barlowová a další. 103 minut, distribuce SPI.