Altman má talent vybrat si prostředí, které přímo vybízí k zaznamenání. Tím, jak moc se jeho pozlátko liší od špíny pod povrchem; tím, kolik příležitostí k trapnosti skýtá.
Na řadu už přišli svatebčané (Svatba), country zpěváci (Nashville) i módní návrháři (Pret-a-porter).
Tentokrát se Altman vydává do zákulisí rozhlasové branže. Distribuční slogan filmu slibuje "rádio, jak jste ho nikdy neviděli" - a proč mu nevěřit?
Zítra nehrajeme vypráví o smyšlené radio show. Hrdinové se dozvědí, že onen večer vysílají naposledy, a s o to větším nasazením se do něj položí.
Předlohou pro film se nicméně stalo skutečné rozhlasové vysílání Garrisona Keillora, který s Altmanem spolupracoval i na scénáři.
Keillorův pořad Prairie Home Companion (to je i originální název filmu) přebírá týdně 558 stanic po celých Spojených státech a poslouchají ho víc než 4 miliony lidí. Loni show oslavila už třicátý rok vysílání.
Altman je zárukou, že se o filmu bude mluvit, a na to slyší i největší hvězdy. A vzhledem k tomu, kolik linií a postav se většinou v Altmanových snímcích střetává, je lesku v každém z Altmanových snímků dost a dost.
Tentokrát Altman ulovil Woodyho Harrelsona, Tommyho Lee Jonese, Kevina Klinea, Virginii Madsenovou a především Meryl Streepovou.
Dvojnásobná držitelka Oscara si tady zahrála jednu z hlavních hrdinek, country zpěvačku Yolandu Johnsonovou, sama dokonce nazpívala její party. "Věděl jsem, že Meryl Streepová musí v téhle show zpívat - je výborná zpěvačka," říká scenárista Keillor.
Altman má ve zvyku herce pobízet k improvizaci a práci s postavami. Točí scény v kuse a několika kamerami najednou zachycuje dění na jevišti i v zákulisí.
Příběh často rozvíjí v několika dějových rovinách současně, čímž inspiroval řadu dalších tvůrců - třeba americké nezávislé filmy Magnolia či Štěstí.
Loni osmdesátiletý režisér, jenž ve svých filmech zároveň sarkasticky komentuje americký životní styl, se nevyhnul ani žánrovým snímkům; s žánrovými klišé ale vždycky dovedl zacházet inovativně.
I díky tomu je považován za jednoho z umělecky nejodvážnějších režisérů Hollywoodu.
Letos získal Oscara za celoživotní dílo, jeho filmy byl na sošku americké akademie nominovány celkem pětkrát (MASH, Nashville, Hráč, Prostřihy a před čtyřmi lety za Gosford Park).
Za svou kariéru - narodil se v roce 1925 v Kansas City - režíroval 86 snímků (včetně televizních), produkoval dalších 39 a napsal 37 scénářů.