Krvavá hostina navazuje na úspěch hororových sérií Vřískot i parodické řady Scary Movie. Cílí na skalní fanoušky, kteří svůj oblíbený žánr znají skrz naskrz a byli by za něj ochotni položit život - samozřejmě co nejkrvavějším a nejodpornějším způsobem.
Zápletka filmu nabízí a vzápětí s láskou paroduje hororové klišé, podle kterého platí: když je někde daleko od civilizace pěkně nesourodá partička lidí, je třeba je překvapit několika zvláště odpudivými monstry - čím víc budou navíc divákům připomínat Vetřelce, tím lépe.
Krvavá hostina je plná potoků krve nezřídka tekoucích z hrdel sexy hrdinek v upnutých tričkách, telefony v ní přestávají fungovat zrovna ve chvíli, kdy si hrdinové vzpomenou, že mají nějaké v kapse, motá se tu i nějaký ten záhadný cizinec a samozřejmě monstrum neznámého původu.
Scénář dua Marcus Dunstan - Patrick Melton je vítězným dílem soutěže Project Greenlight, kterou uspořádala osvědčená hollywoodská herecká dvojice Matt Damon a Ben Affleck. Zaplatili pro režii snímku debutujícího Johna Gulagera. Produkčně se snímku naopak ujal klasik hororového žánru Wes Craven.
Na osvědčená i neobvyklá jména se mohou diváci těšit i na plátně - ve filmu si zahráli mimo jiné rockový kulturista-intelektuál Henry Rollins, Balthazar Getty známý z Lynchova titulu Lost Highway či sexbomba Krista Allen.
"Scénář byl velmi chytrý, vtipný a extrémně děsivý. Postavy nemají páru, odkud monstra přišla a co jsou zač. Nejsou to žádní vědci, ale štamgasti v hospodě. I tak se ale musí poprat o svůj život. A i když jedinou zbraní, kterou v baru mají k dispozici, je chlast, přijdou s plánem," komentuje předlohu režisér. A jak to zní, tak to na plátně s hektolitry krve vypadá.
Hollywood Reporter o filmu píše: "Šoků se nedočkáte, ale funguje to jako veselá parodie žánru." A nadšení fanoušků béčkových legrácek nezná mezí.
Je jich dost i v Česku, jak dokládá zájem o právě probíhající třetí ročník festivalu otrlého diváka v pražském kině Aero. Krvavá hostina byla v úterý zahajovacím filmem přehlídky.
"Při současném poklesu úrovně takzvané áčkové kultury je nárůst zájmu o takzvanou béčkovou kulturu docela logický," míní programový ředitel Aera Ivo Andrle. Béčková kultura podle něho u diváků vítězí i tím, že často vzniká bez omezení ze stran investorů a bez snahy zalíbit se většinovému publiku.
Dřív se béčkové a posléze kutovní filmy rodily spíš mimoděk; dnes filmy bez mainsteramového vkusu vznikají radostně a cíleně. A diváci na ně slyší: "Za všeobecného úpadku áčkové neboli oficiální kultury se lidi v zoufalství vrhají vstříc novým neprozkoumaným krajinám béčkových upřímných zábavných a přímých sdělení."
Třetí ročník už tradiční akce představuje to nejlepší z hororové produkce i jejích parodií. K vidění tu jsou letos Cravenovy Hory mají oči i jejich loňský remake; v pátek přijdou na řadu ruské a mexické hororové lahůdky.
Festival zahrnuje i páteční B-kult night a sobotní hororovou noc. A v jeho znělce si s chutí zahrálo režisérské kvarteto Václav Marhoul, Ondřej Trojan, Milan Šteindler a Jakub Kohák.
Více o Festivalu otrlého diváka najdete ZDE
Co bylo k vidění na loňském ročníku festivalu? ČTĚTE ZDE