Snímek Vše pro lásku se odehrává v současném Soulu a z Lásky nebeské si vypůjčuje typy hrdinů i zápletky.
Populární britsko-americká romance s originálním názvem Love Actually vznikla v roce 2003. Odehrává se v předvánočním a vánočním Londýně a je přímo nabitá filmovými hvězdami. V proplétajících se mikropříbězích se objevili Colin Firth, Emma Thompsonová, Liam Neeson, Keira Knightleyová či Hugh Grant jako neodolatelný britský premiér.
Podle Richarda Jamese Havise z Hollywood Reporteru je korejská verze Lásky nebeské vynikající, dokonce prý předčí originál. Zejména proto, že spíš než romantické tóny akcentuje dramatické momenty ze životů svých hrdinů.
"Bolestný příběh několika párů překonávajících citové i finanční potíže je mnohem poutavější než většina moderních romancí," píše Havis, který remake s názvem Vše pro lásku označuje za romantické drama té nejlepší kvality.
Asijský remake evropského či amerického filmu není zrovna obvyklý, zpravidla spíše Američané recyklují asijské hity, protože americké publikum nerado přijímá filmy s titulky či s neamerickým obsazením.
"Obvykle se to dělá naopak," potvrzuje Karla Stojáková, ředitelka festivalu asijských snímků Filmasia. "Spíš se dělají americké remaky asijských filmů. Výjimkou je třeba asijský remake filmu Nebezpečné známosti pojmenovaný Skandál."
I Havis se domnívá, že vzhledem k obsazení bude prodej pro neasijské publikum těžký. Filmu Vše pro lásku se bude dobře dařit spíše v asijských teritoriích, kde jsou korejské filmy velmi populární, třeba v Hong Kongu.
Mohl by nicméně zaujmout na festivalech asijských filmů, kterých je stále víc - jen v Česku krom výše zmíněné Filmasie nedávno proběhl Festival čínských filmů. V Evropě byl snímek Vše pro lásku právě k vidění na italské přehlídce filmů z Dálného Východu.
Jeho autorem je režisér Min Kyu-Dong, tvůrce hororu Memento Mori. Podle Havise režisér Min zkušeně protkal všechna vlákna příběhu, aniž ztratil nad rozsáhlým materiálem kontrolu
V remaku se objevují milostné příběhy policajta-panice a hlučné psycholožky, homosexuálního otce, zpěváka z chlapecké kapely a budoucí jeptišky či chudého páru, který shání peníze.
Právě příběh policajta a psycholožky je podle Havise nejlepší: divoký, hlučný a neobvykle agresivní. Homosexuální motiv je zase podán s citlivostí a příběh nemocného dítěte nesentimentálně.
"Min dokáže využít konfliktů, které posouvají film vpřed, ale zároveň se umí vyhnout melodramatickým okamžikům," dodává Havis.