reklama
 
 

Hackeři ukradli společnosti Sony scénář k novému Bondovi

14. 12. 2014 19:32
Podle spekulací stojí za útokem Severní Korea. Sony je totiž producentem nového filmu The Interview (Rozhovor). který pojednává o atentátu na vůdce KLDR Kim Čong-una.

New York - Při nedávném masivním útoku hackerů na počítače filmové společnosti Sony Pictures byl ukraden scénář budoucího filmu o Jamesi Bondovi. Oznámila to dnes společnost EON productions, která práva na filmy s legendárním agentem 007 spoluvlastní.

Producenti filmu se prý obávají, že scénář může být zveřejněn a varují před porušením copyrightu.

Informace o tom, že Sony čelilo rozsáhlému hackerskému útoku, se dostala na veřejnost koncem listopadu. Od té doby postupně vyplouvá na povrch, co všechno internetoví piráti z firemních databází a e-mailů vyčetli, protože informace zveřejňují postupně.

Dostupné jsou například citlivé údaje o platech, kontaktní informace, zdravotní záznamy a necenzurovaná vyjádření ze soukromých vzkazů.

Právní ochrana scénáře je celosvětově platná, upozornili producenti čtyřiadvacáté "bondovky", která dostala pracovní název Spectre. Jde o jméno fiktivní teroristické organizace, s níž slavný agent bojuje.

"Přijmeme veškerá opatření k ochraně našich práv před osobami, které scénář ukradly, a před každým, kdo z něj chce mít neoprávněný užitek nebo komerční výhodu s vědomím, že text byl ukraden," uvedli producenti v prohlášení.

Podle spekulací stojí za útokem na servery firmy Sony Severní Korea. Filmová společnost Sony je totiž producentem komedie The Interview (Rozhovor), jež pojednává o atentátu na vůdce KLDR Kim Čong-una. Snímek má mít premiéru v amerických kinech 25. prosince. Útok na servery Sony je prý Kimova odveta.

Americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ale tvrdí, že zatím nemá důkaz, který by Pchjongjang s bezprecedentním hackerským útokem na hollywoodské studio Sony spojoval.

autor: ČTK | 14. 12. 2014 19:32

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama