Antologii temných příběhů Sto hororů ve sto slovech vydalo nakladatelství Netopejr. Herce, který je i autorem znělky, kniha zaujala na festivalu v Ostravě.
Nápad natočit doma cyklus vybraných povídek z hororové knihy pak dostal v době koronavirové pandemie, jež mu zastavila pracovní program. "Řekl jsem si, že budu lidi bavit žánrem, kterým je nikdo nebaví," vysvětluje Igor Orozovič. "A protože příběhy v knížce Sto hororů ve sto slovech jsou vážně dost krátké, řekl jsem si, že už samotná znělka musí být poctou tomuhle žánru. Vznikla ještě za přísné karantény, jenom můj byt a mobil," dodává.
Sbírka je sestavená převážně z děl autorů píšících pro internetový hororový časopis Howard. Jeho šéfredaktor Jan Vojtíšek zvolil koncept, kdy každý přispěvatel napíše deset povídek, z nichž každá obsahuje přesně 100 slov včetně názvu.
Do projektu přispělo 11 autorů. Jde o tvorbu Adely Blažek Hrivnákové, Romana Bílka, Martina Štefky, Marka E. Pocha, Jiřího Šedého, Kristiny Haidingerové, Honzy Vojtíška, Josefa Blažka, Diuka a také autorské dvojice Petr Boček a Miloslava Zubík.
Sto hororů ve sto slovech je součástí tvůrčí iniciativy Činohry Národního divadla, kterou první česká scéna představuje na svém youtubeovém kanále pod heslem Bavte se s činohrou (nejen v době korona-karantény).
Pětatřicetiletý Igor Orozovič se nyní v režii Daniela Špinara připravuje na roli Rogožina v inscenaci Dostojevského Idiota. Odloženou premiéru bude mít na podzim ve Stavovském divadle.
Orozovič se v dubnu objevil mezi pěti nominovanými herci v cenách Audiokniha roku v kategorii Nejlepší interpret za titul Život v rytmu swingu.
Vydavatelství Supraphon nyní k nedožitým devadesátinám spisovatele Oty Pavla chystá rozsáhlou audioknihu s jeho slavnými i neznámými povídkami, které vedle dalších herců načetl i Orozovič.