Praha - Aktuální výstava Beyond Reality v pražském Rudolfinu se zaobírá problematikou reality a jejího zobrazení a tematicky si k ní doprovodný program připravila i dvojice vizuálních umělců Frances Sadler a Dima Berzona. Ti ve čtvrtek 8. listopadu svým přístrojem zvaným Tagtool vymalují prostory dvorany novorenesanční budovy za hudebního doprovodu producentů abstraktní elektroniky Hey!Zeuse a Radima.
Hey!zeus a Radimo si připravili psychedelický a atmosférický live set složený z Hey!zeusovy produkce. Zvukovou stěnu postaví ze samplů a zvuků, kterým říkají „saxmonster" a v níž jde o zvukovou koláž nejbližší pravděpodobně hip hopu.
Hey!zeus je producent a MC se zázemím v severolondýnském undergroundu. Radimo je zase saxofonista, flétnista a producent z Prahy. Jejich cesty se zkřížili v roce 2007, kdy spolu začali nahrávat. Vzájemná spolupráce dodnes čítá třeba remixy pro Dudleyho Perkinse, Jehsta nebo Stacey Epps, dále produkci pro Obba Supa, případně také českého Michala Cimalu a výstavu jeho hudebních nástrojů. Společně loni vydali i čistě instrumentální album Dopamine Doppelgangerz na labelu Sicht Exot a Chakra Sound.
Samotná expozice složená převážně ze současné britské malby, k níž je akce pojmenovaná London Underground doprovodným programem, v Rudolfinu vydrží až do konce letošního roku. V jejím rámci ještě kromě několika komentovaných prohlídek proběhne i několik besed se samotnými tvůrci.
Hlavní dvě linie Beyond Reality tvoří problematika realistických tendencí malby a překračování vlastní minulosti tohoto média.
„Možná tyto remixy malby mohou být ukazatelem současného stavu umění, ztráty jistot a nemožnosti pro současnou situaci nalézt jednoduchý klíč. Přístupů je nekonečno, nemá však smysl se bát, že takovými kroky ztratíme půdu pod nohama, možná je to právě naopak. Bezbřehost, nejistota a mnohost mohou být základem pro současné vytváření dějin umění. Všechno nakonec může patřit do naší reality, my však stále máme svobodu si vybírat a pracovat s ní," recenzovala ji Tereza Špinková.