Zuzana Hronová
Aktualizováno 30. 9. 2018 11:14
Devadesát procent času věnujeme napravování slabin svého dítěte, místo abychom se zaměřili na jeho talenty. Démonizujeme chyby, škola pomáhá zabíjet kreativitu, říkají autoři knihy Odemykání dětského potenciálu Jan Mühlfeit, někdejší šéf Microsoftu pro Evropu a mentální kouč světových byznysmenů, a Kateřina Novotná, zkušená lektorka dětí. Projděte si jejich rady, jak mít doma šťastné a úspěšné dítě.
Staráme se o své slabiny, na talenty není čas
Kniha popisuje i další problém, který stojí rozvíjení dětského potenciálu v cestě. Lidé se bojí selhání, v poměru 10:1 se proto zaobírají odbouráváním svých slabin na úkor rozvíjení talentů.
Podle Jana Mühlfeita by ovšem poměr měl být přesně opačný, tedy slabinám věnovat jen deset, maximálně dvacet procent svého času a své energie a dále rozvíjet především to, v čem je dítě dobré.
"Poměr 10:1 ve prospěch slabin pro zdokonalení člověka opravdu nefunguje. Když vám desetibojař řekne, že přes zimu musí zapracovat hlavně na svých slabých disciplínách, tak co se stane? Slabé disciplíny půjdou o malinký kousek nahoru, zatímco ty silné půjdou skokově dolů, neboť se jim nevěnoval. A tak je to s většinou talentů."
Podle Kateřiny Novotné by se měly slabiny v učivu řešit jen do té míry, aby nezbraňovaly hladkému postupování do dalších ročníků nebo aby jim v praxi pak neházely klacky pod nohy.