"Skleněný strop" je metafora, která označuje neviditelnou bariéru, jež brání určité demografické skupině ve vzestupu ve společenské hierarchii. Poprvé se ale použila v souvislosti s překážkami v kariéře úspěšných žen. Přečtěte si příběhy jedenácti průkopnic, kterým se podařilo skleněný strop zbořit a inspirovat tak další generace žen k překonávání profesních bariér.
Susan Wojcicki - technologická inovátorka
V září 1998 učinila Susan Wojcicki rozhodnutí, které navždy změnilo historii internetu. Jako mladá zaměstnankyně Intelu pronajala svou garáž v Menlo Parku dvěma studentům ze Stanfordu - Larrymu Pageovi a Sergeyi Brinovi - za 1 700 dolarů měsíčně. Tato garáž se stala prvním sídlem společnosti Google, a Wojcicki se tak stala součástí jednoho z největších technologických příběhů všech dob. Ještě v roce 1998 se stala první marketingovou manažerkou společnosti Google.
Její vliv na vývoj digitální reklamy byl zásadní. Stála za vývojem Google AdSense, platformy, která revolucionizovala online reklamu a generovala pro Google miliardy dolarů. Její nejvýznamnější strategické rozhodnutí přišlo v roce 2006, kdy přesvědčila vedení Googlu ke koupi tehdy mladé platformy YouTube. Ačkoli tento krok mnozí považovali za riskantní, ukázal se jako jedna z nejúspěšnějších akvizic v historii technologického průmyslu. Susan Wojcicki, zvaná "nejdůležitější člověk v reklamě", zemřela loni ve věku 56 let po dvouletém boji s rakovinou plic.