Mladík, který současně působí jako projektový manažer v logistické firmě, takto na výlet vypravil už bezmála tři tisíce seniorů. "Nevím, jestli s naším stylem hospodaření můžeme být někomu vzorem, vždycky ve finále skončíme na nule nebo pod ní," směje se. Za výlet totiž senioři platí symbolickou stokorunu, náklady na cestu, jídlo, turistické vstupy a služby zdravotníka jsou však přibližně osminásobné.
"Rozdíl se snažíme vyrovnávat z různých zdrojů. Hodně nám pomáhá veřejná sbírka a transparentní účet, granty, občas neziskovky, ale především individuální dárci. Senioři totiž nejsou napříč společností příliš atraktivní téma," tvrdí Tomáš Martinek.
Velkou motivací pro založení spolku pro něj byl dokumentární snímek Šmejdi režisérky Sylvie Dymákové z roku 2013, který prostřednictvím skryté kamery pojednává právě o manipulaci a praktikách prodeje na výjezdových předváděcích akcích pro seniory. "Neřekl bych, že se situace zlepšuje. Třeba se už tolik neprodávají zrovna hrnce nebo adventní věnce, podvodníci ale vymýšlejí stále nové triky. Telefonické prodeje, výkup zlata a veteránů, vždycky budou o krok napřed," dodává.
Laskavec
Projekt Laskavec oceňuje lidi, kteří nezištně konají dobré skutky. Nominovat člověka, který by si zasloužil uznání a podporu, můžete i vy. Všichni ocenění Laskavci v rámci komorního setkání obdrží od Nadace Karla Janečka šek na 6⁶ (tedy 46 656) korun, který mohou využít pro libovolné účely. Online deník Aktuálně.cz postupně představí ve spolupráci s magazínem Ego! Hospodářských novin oceněné lidi.