Několikrát do týdne se Austin Chiang vyfotí při práci v nemocnici a nahraje své selfie na sociální sítě. K fotce připojí pár základních faktů a informací z aktuálních studií, konferencí anebo debat s experty.
Pacientům radí s jejich problémy, upozorňuje na lživé informace a vyzývá odborníky, aby se do osvěty na sociálních sítích sami zapojili.
Na Instagramu má přezdívku GI Doctor a sleduje ho 20 tisíc lidí, aktivní je ale i na dalších sociálních sítích (Twitter, LinkedIn, Facebook či Pinterest), čímž se řadí mezi jedny z nejvlivnějších osobností v oboru.
Chiang ale chápe, že oproti některým serverům o zdraví je sám jako jehla v kupce sena. Vyzývá proto další kolegy, aby s ním vytvořili armádu zdravotních profesionálů, kteří budou vyvracet fake news o nemocech.
Nejčastějším předmětem dezinformací jsou témata týkající se psychiky, diet, očkování a cukrovky. "Je to jedna z největších krizí, které v medicíně máme. Specialisté by měli spojit síly a šířit osvětu," říká Chiang pro ekonomický server CNBC.
Podle Chianga nemají doktoři k sociálním sítím důvěru. Většina z jeho kolegů říká, že je to ztráta času. Někteří se obávají, že jejich informace někdo zneužije a dostanou se tak do střetu se svým zaměstnavatelem. Jiní zase argumentují tím, že závěry studií pravidelně píšou do odborných časopisů.
Jak ale Chiang upozorňuje, široká veřejnost tyto časopisy vůbec nečte. Doktoři a specialisté by proto měli najít způsob, jak se s veřejností spojit. A cesta podle Chianga vede právě přes sociální sítě.
Expert teď usilovně pracuje na tom, aby vytvořil armádu specialistů. Psychiatři, chirurgové i sestřičky by podle něj měli spojit síly a pomoct mu v šíření osvěty. Pro tyto účely založil Asociaci pro zdraví na sociálních sítích, která bude diskusním fórem a médiem pro všechny odborníky.