Firmy, které na fotoaparátech a fotografování staví svůj byznys, si však nestěžují. I když se fotoaparáty prodávají méně a méně, nové příležitosti, jak vydělat, se jim prý přímo nabízejí.
Nikdy v historii totiž nebylo během jednoho roku pořízeno tolik fotek, jako jich bude letos. Společnost Deloitte Global odhadla, že lidé letos vyfotí více než 2,5 bilionu snímků, což představuje patnáctiprocentní růst oproti předchozímu roku. “Předpokládáme, že počet fotek sdílených online bude letos 31krát vyšší než počet fotografií pořízených v devadesátých letech, kdy jich každoročně vzniklo kolem 80 miliard,” píší ve své analýze analytici z Deloitte.
Právě v tom je prý kouzlo: lidé potřebují fotky někam ukládat, třídit je, sdílet a tisknout. A tak se i velcí giganti, jako je třeba Canon, začínají vrhat na tuto část trhu. Tam je budoucnost.
Pojďte se v připojené grafice podívat na postřehy a trendy z letošní Photokiny, která ještě celý tento víkend probíhá v německém Kolíně nad Rýnem a patří k nejdůležitějším světovým veletrhům zaměřeným na fotografickou techniku.
(Pokračování a další trendy z Photokiny najdete v Magazínu Aktuálně zítra – v rubrice Foto.)