Všude skvělé fotoaparáty, ale nejvíc se fotilo mobilem. 20 postřehů z Photokiny (1. díl)

Tomáš Vocelka Tomáš Vocelka
24. 9. 2016 8:00
Na stáncích renomovaného fotografického veletrhu Photokina byly ty nejlepší fotoaparáty a objektivy, které si jen jde představit. Většina návštěvníků si je však fotila chytrým telefonem. Přesně se v tom odrážejí změny, které celé fotografické odvětví zasáhly v posledních letech.

Firmy, které na fotoaparátech a fotografování staví svůj byznys, si však nestěžují. I když se fotoaparáty prodávají méně a méně, nové příležitosti, jak vydělat, se jim prý přímo nabízejí.

Nikdy v historii totiž nebylo během jednoho roku pořízeno tolik fotek, jako jich bude letos. Společnost Deloitte Global odhadla, že lidé letos vyfotí více než 2,5 bilionu snímků, což představuje patnáctiprocentní růst oproti předchozímu roku. “Předpokládáme, že počet fotek sdílených online bude letos 31krát vyšší než počet fotografií pořízených v devadesátých letech, kdy jich každoročně vzniklo kolem 80 miliard,” píší ve své analýze analytici z Deloitte.

Právě v tom je prý kouzlo: lidé potřebují fotky někam ukládat, třídit je, sdílet a tisknout. A tak se i velcí giganti, jako je třeba Canon, začínají vrhat na tuto část trhu. Tam je budoucnost.

Pojďte se v připojené grafice podívat na postřehy a trendy z letošní Photokiny, která ještě celý tento víkend probíhá v německém Kolíně nad Rýnem a patří k nejdůležitějším světovým veletrhům zaměřeným na fotografickou techniku.

(Pokračování a další trendy z Photokiny najdete v Magazínu Aktuálně zítra – v rubrice Foto.)

Photokina 2016: postřehy a trendy
Photokina 2016: postřehy a trendy | Foto: Tomáš Vocelka

3) Velký hit: virtuální realita a 3D obraz

Podobné výjevy jako u stánku Nikonu byly vidět u mnoha výrobců fototechniky. Společnost IDC (International Data Corporation) předpovídá, že letos se podobných 3D brýlí prodá kolem devíti milionů, ale v roce 2020 prý už by to mohlo být 60 milionů. Je tedy jasné, proč to firmy tak láká. Navíc jdou skvěle na odbyt i kamery, natáčející 360stupňové video, a to boom 3D brýlí jenom posiluje.

 

Právě se děje

Další zprávy