reklama
 
 

Nová stanice Prima Cool má políčeno na nespokojence

1. 4. 2009 11:30
Dcera FTV Prima: Nabídneme kvalitní zboží z dovozu

Praha - Vlastně to není špatná reklama. Upír, který se vrátil na zem, aby tentokrát pomáhal lidem, zahájil ve středu v 18.05 v seriálu Angel vysílání nové stanice Prima Cool. Stanice, za níž stojí FTV Prima, chce podle ředitele generálního ředitele Marka Singera přitáhnout publikum nespokojené s tím, co dnes v televizi vidí.

K pilířům vysílání má patřit animovaná Futurama, seriál Hrdinové, kultovní sitcom Kancl a neméně populární Teorie velkého třesku o amerických matfyzáckých mimoních. O víkendech je vystřídá slavný motoristický pořad Top Gear nebo přenosy z Premier League. 

Čtěte také:
Blíží se Futurama. Good news, everyone
Svět zbožňuje Kancl. Zve do něj i Čechy

Prima Cool bude fungovat v rámci multiplexu 2 Českých radiokomunikací, je možné ji naladit i na satelitu nebo v nabídce kabelových televizí. "Rozhodli jsme se stavět náš nový kanál na kvalitních akvizičních pořadech," říká Singer.

Nejdřív měl být Prima Cool kanál pro ženy, pak pro muže, teď je pro mladé. Lekli jste se krize, nebo velikosti trhu?
To si asi pletete Prima Cool a Prima Club - ta je pro ženy. Orientace cílového diváka Prima Cool byla vždy daná, dohady o zaměření na ženské či mužské publikum v médiích zřejmě způsobila interpretace sdělení, že Prima Cool se zaměří spíš na mladšího diváka a nebude si kanibalizovat diváky s "hlavní" Primou. Vždycky jsme uváděli, že se jedná o televizi pro mladší diváky, s mírnou převahou mužů -  čemuž odpovídá programová skladba.

Televizí pro mladé se chtěla stát třeba i TV Barrandov. Ta vsadila i na původní tvorbu, vyhnete se vy záměrně tomuto kroku? Nebo budou na Cool Primě "aspoň" původní magazíny a publicistika?
Program Prima Cool je postaven na kultovních akvizičních seriálech, sitcomech a formátech založených na adrenalinu a zábavě. S pořady vlastní tvorby zatím v programovém schématu nepočítáme, ani je ale do budoucna neodmítáme.

Byl pro vás při tvorbě schématu inspirací nějaký konkrétní kanál? 
Vycházeli jsme ze zkušeností jednoho z našich vlastníků, MTG, který se dlouhodobě profiluje v multikanálovém a digitálním prostředí. Snažili jsme se ale "poskládat" náš program tak, aby vyhovoval zájmům a přáním našeho publika.

Často se říká, že se mladší ročníky už televize nezajímá a že si svoje seriály najdou na internetu. Čím dnes vlastně k sobě může z povahy neinteraktivní forma televize přitáhnout internetovou generaci? Bude mít stanice svůj web, na který budou navázané i další aktivity?
Chystáme se zapojit diváky nejen prostřednictvím internetu (pozn. red.: www.prima-cool.cz již provizorně funguje, spolu se startem nové televize naběhne v plné verzi) - ale i televize. Staniční IDs jsou vytvořeny na základě konceptu "co všechno jsou lidé schopni udělat pro to, aby byli v televizi" - další komunikací bude výzva k tomu, aby naši diváci právě na web ukládali svoje vlastní videa, která je mohou do televize dostat. Více se v průběhu jara a léta dozvědí diváci právě z našich webových stránek.

V programovém schématu figuruje slavný motoristický pořad Top Gear nebo přenosy z anglické Premier League, k nim ale přiřazujete filmy Davida Lynche nebo bratří Coenů - to trochu vypadá jako pokus skloubit ČT2 s ČT4 Sport. Máte pocit, že obojí zvládne jedna cílovka?
Neočekáváme, že Prima Cool jako digitální stanice bude mít jen jeden typ diváka. Chceme, aby nabízela alternativu k produkci hlavních celoplošných televizí, takže proč ne kultovní filmy? Kromě toho filmy se budou rekrutovat z různých žánrů včetně  komerčních hitů a klasiky, jako je Rambo.

Můžete už jmenovat nějaké další filmy, které odvysíláte - a kolik jich bude týdně nebo měsíčně?
Filmy jsou nedílnou součástí programu - nejen každý všední den po 22. hodině, ale také v hlavních vysílacích časech v sobotu a v neděli. Už v dubnu uvidí diváci například dva díly X-men, Vrtěti psem a řadu dalších.

Jak rozběhnutí druhé kanálu ovlivní současnou tvář "hlavní" Primy? Ulevíte jí od něčeho? Budete ji profilovat jiným směrem? Zdá se, že se show, jako jsou Ano, šéfe! nebo Nahá jsi krásná beztak zkoušíte nové formáty - vlastně by se dalo říct, že by patřily spíš na Cool Primu.
Hlavní změnou pro "velkou" Primu je přesun Premier League na nový kanál. Vámi zmiňované formáty, které vysíláme ve všední den na Primě, jsou naopak velmi "prima" -  tedy vyhovující divákům hlavní Primy, což dokládá jejich vysoká sledovanost. Prima se profiluje jako moderní rodinná televize a její  lifestylové pořady jsou nejlepší na českém televizním trhu.

Znamená toto všechno větší vymezování se proti ostatním stanicím, které sázejí spíš na "pomalé české" seriály? A bude Prima sama v původních seriálech pokračovat?
Jak jsem již zmiňoval, Prima Cool má sloužit jako alternativa pro lidi, kteří si na "velkých" televizích prostě nevyberou. Namísto velkých vztahových seriálů z vlastní produkce jim proto Prima Cool nabízí atraktivní podívanou odjinud. Ve velkých seriálech, které má v takové oblibě většinová divácká populace, budeme samozřejmě pokračovat na Primě.

Ve vaší nabídce jsou pořady kvalitní, a tudíž drahé. Nebylo by bezpečnější dát je na hlavní Primu?
Otázka je, co je to bezpečnější. Například seriál Hrdinové (první řada) si sice nevedl na hlavní Primě špatně, ale formáty vlastní tvorby v plnoformátové televizi bodují u většiny diváků prostě lépe. Proto jsme se rozhodli stavět náš nový kanál na kvalitních akvizičních pořadech, které v hlavním vysílacím čase tvoří alternativu pro diváky, kteří by si pustili placený kanál anebo televizi třeba ani nezapnuli.

Mimochodem, není zvláštní, že u nás pro tyto pořady budujete stanici pro publikum s "vybraným" vkusem, ale v zahraničí se vysílají na "normálních" kanálech? Je české publikum tak konzervativní?
Většinový český divák chce svoje - a proto mu to všechny velké televize bez výjimky dávají. U Primy Cool nejde nutně o publikum s vybraným vkusem, jde o publikum nespokojené s tím, co dnes v televizi vidí.

autor: krk, tur | 1. 4. 2009 11:30

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama