Změny v Divadelních novinách nastaly v září, kdy Machalická uspěla ve výběrovém řízení uspořádaném Společností pro Divadelní noviny. V něm se o místo šéfredaktora ucházel už jen teatrolog Vladimír Hulec. Po volbě Machalické rezignoval na vedení společnosti Josef Herman, který zároveň oznámil odchod z pozice šéfredaktora Divadelních novin ke konci roku 2024.
Nyní se k němu připojily publicistky a kritičky Petra Janák Zachatá, Kateřina Kykalová a Anežka Pondělíčková, jež založily web Divadelní.net. Chtějí na něm soustavně reflektovat aktuální dění v profesionálním českém a výběrově i zahraničním divadle. "Portál by měl zaplnit mezeru, která v české kulturní publicistice momentálně existuje a chystaná přeměna Divadelních novin v měsíčník ji pravděpodobně ještě prohloubí," avizují redaktorky.
Server má mapovat dění ve všech divadelních oblastech. "Chceme být otevřenou platformou, v níž nebudou zaznívat pouze hlasy teatrologů a kritiků, ale také divadelních tvůrců. V případě potřeby jsme připraveni poskytnout jim prostor, kde by mohli reagovat na nastalé kauzy a sdílet své myšlenky. Odtud název Divadelní.net - síť, která si klade za cíl spojovat divadelníky a jejich diváky," deklarují provozovatelky.
Sledovat chtějí dění ve všech městech s "pravidelným divadelním životem". Jedním z cílů portálu je získat pro divadlo mladší generace čtenářů. Jako první na webu vyšla recenze inscenace pro nejmenší diváky a jejich rodiče nazvané Špunt, kterou v prosinci uvedlo pražské Divadlo Minor v režii Jiřího Ondry.
Aby mohl projekt fungovat, spustí v lednu 2025 sbírku na platformě Donio. I kdyby tvůrkyně získaly grant na provoz od ministerstva kultury, obdrží jej nejdřív v dubnu nebo v květnu. Další prostředky chtějí sehnat prostřednictvím inzerce a mediální spolupráce.
Divadelní noviny vznikly roku 1992 v přímé návaznosti na čtrnáctideník Scéna, věnovaný divadlu i filmu. Vzorem a duchovním předchůdcem jim byl stejnojmenný časopis zlikvidovaný s nastupující komunistickou normalizací v 70. letech.