Kladošová s kolekcí Merino Recycle, v níž z recyklované vlny vytvořila vlastní textilie a z nich pak oděvy, zvítězila také v kategorii Módní designér roku. Organizátorka večera Jana Zielinski uvedla, že v letošních cenách je patrný důraz na ekologii a recyklaci a chápání designu jako způsobu řešení problému. "Třeba v grafickém designu, kdy se jedná o výzkum a sociální design. Ale stále je v designu přítomno hledání krásy a dokonalosti - jasně patrné zejména u kategorie Designér roku," uvedla.
Kladošová, absolventka pražské UMPRUM a UTB ve Zlíně, se v nominacích objevila již třikrát. V roce 2014 v kategorii Objev roku, v letech 2015 a 2016 pak jako Módní designér roku. Letos si odnáší titul poprvé a rovnou absolutní vítězství. "Různobarevné kusy merina skládá do grafických koláží, fixovaných pomocí vpichového stroje v děčínské textilce. Tyto autorské textilie jsou základním inspiračním motivem a materiálem celé kolekce. Definují tvary kabátů, bund a sukní," uvedla členka poroty Veronika Ruppert. Na grafické motivy z recyklovaného merina navazují v kolekci i potisky na topech, šatech a sukních.
V kategorii Designér roku zvítězila Lucie Koldová, která před šesti lety společně s Danem Yeffetem dostala hlavní cenu. Loni představila novinku Chips Chair pro značku Ton, křeslo, které vypadá jako složené z několika bramborových lupínků a které už sklidilo velký úspěch. Nominována byla v letošních cenách také za svítidla Jack O ́Lantern pro sklárnu Brokis, kde působí jako kreativní ředitelka, a objekt Blossom.
Křeslo bodovalo i v kategorii Výrobce roku, kterým se stala firma Ton. Cenu dostala za Chips Chair a za kolekci Santiago 02 Reného Šulce. Tradiční dřevěný nábytek je rozšířením původní kolekce Santiago určené pro seniory a osoby se sníženou pohyblivostí.
V kategorii Designér šperku připadlo první místo Janje Prokićové, která představila kolekci Homa a fantaskní koruny pro královny. Původem srbská šperkařka si odnesla už druhou cenu v kategorii šperk.
Mezi grafickými designéry zvolila Akademie projekt Veroniky Rút Novákové, která se zaměřila na vizuální smog a přemíru nevzhledných reklam v Brně a vytvořila Manuál dobré praxe reklamy a označování provozoven. Cenu za nejlepší ilustrace si odnesl výtvarník Jindřich Janíček, který zaujal mimo jiné Ilustrovanou Ústavou České republiky.
Do Síně slávy českého designu vstoupil ilustrátor Jiří Šalamoun. Všichni laureáti si odnesli jako fyzickou podobu ceny brýle proti oslnění slávou. Cenu vždy navrhuje loňský vítěz, tím je šperkařka Nastassia Aleinikava.