Letos se na Desingbloku kvůli radikální úpravě finančních podmínek účasti objevilo minimum produktových designérů. Výsledkem byla sice pohodová, ale poněkud nevyvážená přehlídka velkých firem, odvázaných studentských prací, originálních menších studií a solitérních živnostníků.
Právě inovativní produktový design však doposud utvářel image Desingbloku coby prestižní přehlídky toho nejlepšího. V kombinaci s ekonomickou krizí tak prvotní nadšenectví organizátorů patrně zestárlo; a to včetně negativních symptomů "zvýšené profesionalizace" a samoúčené touhy po zisku.
Do přehlídky tento rok pronikly subjekty, jež dostaly šanci si účast zaplatit, ačkoliv jejich produkty s kvalitním autorským designem souvisí spíš okrajově. Účast zahraničních designérských hvězd tím pádem vyznívá jako marketingový tah překrývající fakt, že úroveň Desingbloku pozvolna upadá.
Letos se tento varovný signál v plné míře projevil zejména v superstudiu Futurama, kde expozice příliš evokovaly veletrh nábytku. V prostorách Šporkovského paláce zase převládaly výstavy šperků, módy a drobného užitého umění.
Ve Futuramě situaci odlehčila tvorba mladých designérů v nejvyšším 4. patře; naopak ve Šporkovském paláci stál za zhlédnutí Velký atlas světa situovaný v podzemním suterénu, jehož pojetí i myšlenka naznačily vzájemné přesahy designu, města, ekologie a vzdělání.
Co do kvality zastoupení vystavujících má Desingblok vrcholnou éru pravděpodobně za sebou. Rok od roku stoupající počet návštěvníků i vystavujících je však příslibem, že přehlídka může popularizovat svět současného designu.