Missu Super Confiteor Tibi Domine od franko-vlámského skladatele Philippa de Monte, jenž působil na císařském dvoře už za dob Rudolfova otce Maxmiliána II., předvedl francouzský soubor Doulce Mémoire společně s českými sólisty.
Mše je čistě polyfonní; de Monte pracoval podobně jako jeho známější současníci Orlando di Lasso či Giovanni Pierluigi da Palestrina se zvukem a prostorem. Části skladby až pro šestnáct hlasů, kdy jsou interpreti rozestoupeni po obou stranách chrámové lodě a navzájem si odpovídají, zcela opanovaly vyprodaný kostel.
S polyfonií v takovém rozsahu se čeští posluchači nesetkávají tak často. "Je to velice nezvyklá, ale krásná hudba," řekl Aktuálně.cz český tenorista Čeněk Svoboda, který se staré hudbě věnuje už dlouho.
Koncert byl počinem ateliéru staré hudby ARC, který vznikl z iniciativy Francouzského institutu a festivalu v Sablé. Ateliér chce přiblížit hudební život na dvoře Rudolfa II. Interpreti čerpali z partitury slavnostní mše, která se dochovala v Praze v rukopisné podobě.
Podobné rekonstrukce a "historicky poučené interpretace" se v posledních letech těší zájmu hlavně v západní Evropě. Francouzský dirigent Denis R. Dadre, jenž vedl Doulce Mémoire, oživil "charakter doby" precizně; historické nástroje - plátkové dechové nástroje i smyčce tvaru luků - přiblížily rudolfínskou produkci i vizuálně.
Autentičnosti chyběli jen v době Rudolfa II. běžně obsazovaní pěvci kastráti, jejichž party zpívaly ženy. Ty ostatně - oproti autentičnosti - tvořily zhruba osmdesát procent souboru.
Repertoár doplnily i skladby dalších dobových skladatelů. Více o skladateli Philippu de Monte a jeho tvorbě naleznete ZDE.