Londýn - On-line streamovací služby, jako je Spotify nebo Apple Music, se loni staly největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu. Poprvé tak za sebou nechaly prodej CD nosičů a digitální stahování nahrávek. Oznámila to Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI). Podle její zprávy Global Music Report 2018 se celkové příjmy hudebního průmyslu zvýšily o 8,1 procenta na 17,3 miliardy dolarů (přes 360 miliard Kč).
Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. V průběhu 15 let do roku 2014 se tržby z prodeje hudby snížily o 40 procent na 14,3 miliardy dolarů.
Loni měly streamovací firmy 176 milionů předplatitelů a svůj podíl na příjmech sektoru zvýšily na 38 procent z 29 procent v předcházejícím roce. Prodej fyzických nosičů loni klesl o pět procent a prodej prostřednictvím stahování o 20 procent. Příjmy sektoru ale i tak byly na 68,4 procenta úrovně roku 1999.
Zlepšení je patrné v Latinské Americe, kde se tržby hudebního sektoru vloni zvýšily o 17,7 procenta, a pak v Číně, kde růst činil 35,3 procenta. V pětici největších trhů z hlediska tržeb se nicméně drží Spojené státy, Japonsko, Německo, Británie a Francie. Čína byla vloni desátá a Brazílie devátá.
Nejžádanějším hudebníkem se loni stal Ed Sheeran, za ním byla jednička roku 2016 Drake a třetí Taylor Swiftová.