Trojka příznivců francouzského týmu se potřebovala psychicky vyrovnat s porážkou svých hrdinů ve finále fotbalového šampionátu, a tak složila píseň s názvem Hlavička, odkazujícím právě na známý zkrat kapitána Zinédina Zidana v prodloužení.
Kolegové z malé nahrávací společnosti Plage Records, která se obvykle zabývá hudbou k reklamám, složili píseň během půlhodiny, den po finálové prohře s Itálií na penalty.
Zakladatelé firmy Emmanuel a Sebastien Lipszycovi a skladatel Franck Lascombes tak prý ze sebe chtěli setřást frustraci z porážky, kvůli níž se nemohli soustředit na normální práci.
Tři týdny po šampionátu se ze skladby stal hit letošního léta ve Francii, velký zájem je o ni na internetu i v obchodech.
Píseň v karibském rytmu s názvem Coup de Boule nejprve zveřejnili na síti a brzy poté zaplavila e-mailové schránky po celé zemi.
Rázem se z ní stala nejstahovanější hudební nahrávka; za uplynulé dva a půl týdne si ji do svých počítačů nahrálo přibližně 80 tisíc lidí.
Podle Warner Music, která se po počátečním úspěchu ujala distribuce, se navíc stala nejprodávanějším singlem ve Francii, vévodí i vyzváněcím melodiím pro mobilní telefony.
Autory takový úspěch šokoval. "První překvapení bylo, když jsme to dvě hodiny po umístění na internet slyšeli hrát v rádiu," říká Emmanuel Lipszyc.
"Nemysleli jsme, že to bude hit. Měl to být jen vtípek pro přátele," dodal. Společnost Warner Music ovšem vzala tenhle žert vážně; už dokonce chystá verzi Hlavičky v italštině, španělštině a japonštině. Singl by chtěla distribuovat ve dvaceti zemích po celém světě.
Autory však víc než zájem fanoušků a úspěch zajímá, jak na píseň zareaguje Zidane. "Doufám, že se nenaštve. Myslím, že to už musel slyšet, ale zatím nemáme žádné ohlasy," věří Lipszyc.