Píseň o Zidanově zkratu je letním hitem

ČTK, gra
1. 8. 2006 16:21
Paříž - Když fotbalista Zidane dával svoji "hlavičku" soupeři, asi netušil, že kromě jiného inspiruje fanoušky k napsání skladby. Uvnitř: VIDEOKLIP
Francouz Zinedine Zidane (v bílém) dostává červenou kartu od argentinského sudího Horacia Elizonda. Vpravo přihlíží Ital Gennaro Gattuso .
Francouz Zinedine Zidane (v bílém) dostává červenou kartu od argentinského sudího Horacia Elizonda. Vpravo přihlíží Ital Gennaro Gattuso . | Foto: Reuters

Trojka příznivců francouzského týmu se potřebovala psychicky vyrovnat  s porážkou svých hrdinů ve finále fotbalového šampionátu, a tak složila píseň s názvem Hlavička, odkazujícím právě na známý zkrat kapitána Zinédina Zidana v prodloužení. 
 
Kolegové z malé nahrávací společnosti Plage Records, která se obvykle zabývá hudbou k reklamám, složili píseň během půlhodiny, den po finálové prohře s Itálií na penalty.

Zakladatelé firmy Emmanuel a Sebastien Lipszycovi a skladatel Franck Lascombes tak prý ze sebe chtěli setřást frustraci z porážky, kvůli níž se nemohli soustředit na normální práci.

Tři týdny po šampionátu se ze skladby stal hit letošního léta ve Francii, velký zájem je o ni na internetu i v obchodech.

Francouzský fotbalista Zinédine Zidane v televizním rozhovoru pro televizi Canal Plus vysvětluje svůj zkrat ve finále MS, kde hlavou udeřil do hrudníku Marca Materazziho.
Francouzský fotbalista Zinédine Zidane v televizním rozhovoru pro televizi Canal Plus vysvětluje svůj zkrat ve finále MS, kde hlavou udeřil do hrudníku Marca Materazziho. | Foto: Reuters/Canal + TV

Píseň v karibském rytmu s názvem Coup de Boule nejprve zveřejnili na síti a brzy poté zaplavila e-mailové schránky po celé zemi.

Rázem se z ní stala nejstahovanější hudební nahrávka; za uplynulé dva a půl týdne si ji do svých počítačů nahrálo přibližně 80 tisíc lidí.

Podle Warner Music, která se po počátečním úspěchu ujala distribuce, se navíc stala nejprodávanějším singlem ve Francii, vévodí i vyzváněcím melodiím pro mobilní telefony.
   
Autory takový úspěch šokoval. "První překvapení bylo, když jsme to dvě hodiny po umístění na internet slyšeli hrát v rádiu," říká Emmanuel Lipszyc.

Zinédine Zidane.
Zinédine Zidane. | Foto: Reuters

"Nemysleli jsme, že to bude hit. Měl to být jen vtípek pro přátele," dodal. Společnost Warner Music ovšem vzala tenhle žert vážně; už dokonce chystá verzi Hlavičky v italštině, španělštině a japonštině. Singl by chtěla distribuovat ve dvaceti zemích po celém světě.
   
Autory však víc než zájem fanoušků a úspěch zajímá, jak na píseň zareaguje Zidane. "Doufám, že se nenaštve. Myslím, že to už musel slyšet, ale zatím nemáme žádné ohlasy," věří Lipszyc.

 

Právě se děje

Další zprávy