A navíc s novým výtečným albem, které agresivním zvukem vrátilo kapelu k jejím grungeovým kořenům - k drsným syrovým proplétajícím se kytarám, chytlavým refrénům, ale hlavně razantní jednoduché hudbě s názorem a jasným sdělením.
Pearl Jam v pátek od začátku s neuvěřitelnou lehkostí chrlili jeden hit za druhým. Hned mezi prvními zazněl i zběsilý grunge rocknroll Animal - v tu chvíli se polovina plochy ke stání proměnila v jeden kotel, fanoušci na tribunách aspoň vstali. S refrénem I rather be, I rather be, I rather be with an animal pomáhala skvěle zpívajícímu Eddiemu Vedderovi celá hala.
Za chvíli se frontman ze řvoucího rockera proměnil v písničkářského vypravěče při baladě Elderly Woman Behind The Counter In A Small Town.
Pearl Jam není skupina velkolepých světelných show, okázalých gest a nabubřelých rocknrollových póz. Kdo čekal show byl zklamán. Kdo čekal vynikající hudbu a skvěle sehrané muzikanty, musel být nadšen.
Zpěvák Vedder fungoval jako magnet. Na jeho popud fanoušci zpívali, kdy chtěl, tleskali, jak chtěl, přitom nepůsobil trapně a podbízivě - nepropadl ani při zkoušce vkusu, když se snažil komickou češtinou komunikovat s diváky.
Hned zkraje se dostalo i na politické vzkazy, při prvním singlu World Wide Suicide z nového alba, po němž dostalo název celé turné. Kapela zněla jako naštvaná garážová parta; s razancí The Stooges Iggyho Popa i drzými škleby Sex Pistols - a zároveň dospělým nadhledem.
To je jedna jejich současná tvář. Druhou ukázali ve skladbě Daughter, příběhu dívky znásilněné vlastním otcem. Neříkej mi dcero, už se to nehodí, zpívala celá hala s Vedderem.
Největší hit Even Flow, hymna grungeové generace, nevyzněl v téhle konstelaci jako nostalgické ohlédnutí za zlatými časy, ale jako nadějná vyhlídka do budoucnosti - a základní část pak Pearl Jam uzavřeli výzvou Do The Evolution.
Přídavky zahájily romantické balady, které kapelu zase přenesly od syrových 90. let někam jinam, do vyzrálejší a zklidněné budoucnosti. Na chatu v amerických horách po Neilu Youngovi nebo Bobu Dylanovi.
V úvodu druhé porce přídavků Vedder přiběhl na scénu v masce George Bushe a blýskajícím se oblečku. Jako coververzi tentokrát Pearl Jam zvolili slavnou skladbu Neila Younga, manifest Rocking In The Free World. Úplné finále obstaralo zpěvné Yellow Ledbetter.
Pearl Jam v Praze zahráli už potřetí, i tentokrát byl jejich výkon excelentní. Tím posledním, co Eddie Vedder pražské Sazka Areně řekl, bylo přání míru. V kontextu s tím, co celý večer předváděli, to vyznělo naprosto přirozeně a samozřejmě.