Metallica magnetizuje hitparády v Evropě i Americe

tur
17. 9. 2008 14:40
Death Magnetic je nejprodávanější v Británii i USA

Los Angeles - I ve zkráceném prodejním týdnu dokázala Metallica ze sebe a z fanoušků vymlátit maximum a vyhoupnout se špičku hitparád v USA i ve Velké Británii. Death Magnetic znamená tak nejen stylový comeback do časů alb Master of Puppets nebo ...And Justice For All, ale i návrat na ekonomický vrchol.

Na britských ostrovech vyřadila očekávaný debut skotských nováčků Glasvegas. Jejich frontman James Allan ostatně v rozhovoru pro NME prohlásil, že s Metallicou neměli nadějí na vítězství: "Jsou přece největší metalová kapela na světě."

Ještě triumfálnější byl vstup Metalliky do zámořského žebříčku Billboardu. Za tři dny od oficiálního data vydání - tedy v polovičním týdnu - se prodeje Death Magnetic přiblížilo k hranici půl milionu kusů (490 tisíc).

Foto: Promo foto
Čtěte také:
Metallica se na nové desce vrací ke kořenům
Hudební podzim staví na tradičních jménech
Metallica má stejně oddané fanoušky jako Slavia

Což je pro americký žebříček za posledních pět týdnu - tedy od okamžiku, kdy vyšlo album Jonas Brothers - nejvyšší číslo. Ovšem vypulírovaný boyband svých 520 tisíc nasbíral v regulérním prodejním týdnu, od úterý do pondělí.

Svým debutem u vydavatelství Warner Bros, kam přešla, když koncern pohltil jejich předchozí label Elektra, tak Metallica překonala i prodeje alba St. Anger. Toho se v úvodním - a nutno poznamenat, že kvůli předčasnému úniku nahrávky na internet rovněž zkráceném - týdnu prodalo 418 tisíc kusů.

Metallica - The Day That Never Comes

Youtube video
Youtube video | Video: youtube.com

Nedostižený však zůstal nejúspěšnější nástup Metallicy z roku 1996. Našponované publikum tehdy v prvním týdnu prodeje dlouho oddalovaného Load skoupilo 680 tisíc kusů. Čekalo se, s čím kapela přijde po pěti letech od nedostižného „černého" alba. Prodeje byly šťavnatější i proto, že kapela ještě neválčila s internetem.

Z hlediska ortodoxních fanoušků byla navoněná alba Load a Reload, stejně jako pozdější nasupený a jednostranný St. Anger krokem mimo linii. Z komerčního hlediska je však evidentní, že monstrum Metallica nevyčerpala všechny trumfy, které má ukryté v bílé ochlupené rakvi.

Foto: Reuters

Zjevnou a neoddiskutovatelnou infuzí do peněženek čtyř hrozičů bude ještě vydání speciální hry Guitar Hero: Metallica, které je naplánováno na první čtvrtletí roku 2009.

Po Aerosmith - kteří za první týden prodali půl milionu kopií hry - se stanou druhou kapelou, které bude věnována samostatná edice kytarového karaoke.

Beztak jsou už teď jejich skladby v repertoáru her Guitar Hero a Rock Band - kde na několika levelech obtížnosti musíte držet krok s kapelou a podmanit si virtuální publikum - nejžádanější.

Všichni fanoušci dostanou k dispozici party zábavu, při níž budou moci s umělohmotnou kytárkou - vybavenou barevnými tlačítky na hmatníku, trsátkem a páčkou na vazbení - třást vlasy nebo pleší a na Playstation sólovat Enter Sandman.

 

Právě se děje

Další zprávy