Emo upíři za Stmívání vysáli AC/DC

Kultura Kultura, Red Kul
13. 11. 2008 17:15
Soundtrack Twilight debutuje na prvním místě Billboardu

New York - Už třetí soundtrack tento rok vystoupal na první místo amerického albového žebříčku Billboard. Po indie alternativní Juno, nostalgickém abba-retru Mamma Mia! následuje výběr k upírské romanci Twilight.

Soundtrack vylétl na první místo už v týdenním předstihu před uvedením filmu do zámořských kin. Premiéra Twilight se chystá na 21. listopadu.

Umístění soundtracku tak vypovídá nejen o popularitě zastoupených interpretů (Linkin' Park, Muse, Paramore, frontman Jane's Addiction Perry Farrell nebo písničkář Iron & Wine), ale především o dobře odvedené kampani propagující adaptaci knih Stephenie Meyer, kterou nakladatelé  tlačí do pozice Potterova náhradníka a v Česku vychází pod názvem Stmívání.

Hrdinkou série, o níž nesmějí chybět informace na žádném dívčím blogu, je středoškolačka Isabella (Bella) Swan, která se zamiluje do fešáckého "vampýra-vegetariána" Edwarda Cullena. Což znamená, že odmítá konzumovat lidskou krev.

Twilight - trailer

Autoři adaptace navíc obsadili do hlavní mužské role Roberta Pattinsona, který hrál ve dvou potterovských filmech Cedrica Diggoryho, zamilovaná do něj bude Kristen Stewart (Into the Wild). Společně čelí intrikám od pravověrných vampýrů - a to vše v barvách a pocitech rozbolavělé estetiky, která potěší všechny emo fanoušky.

Alba Twilight se prodalo 165 tisíc kusů a podle agentury Nielsen Soundscan 29 procent (48 tisíc) z nich jako digitální download. Což představuje druhý nejtučnější týden pro digitální prodeje v historii měření downloadu od roku 2004. Vyšší číslo zaznamenal pouze soundtrack k High School Music 2 v srpnu 2007, který si stáhlo 62 000 posluchačů.

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte také:
Pottera má nahradit vampýr vegetarián. Nejen v kinech

Obsah obou titulů ve spojení se způsobem distribuce dobře dokládá, že technologiemi a návykem poslouchat hudbu v digitální podobě disponuje především generace teenagerů. Ostatně ti jsou i nejoddanějším publikem jak Paramore, tak Linkin' Park.

AC/DC s velice úspěšným (a poměrně příznivě hodnoceným) comebackovým albem Black Ice poklesli na druhé místo (160 tisíc), soundtrack k třetímu pokračování High School Musical se drží už druhý týden na třetí příčce.

Foto: Aktuálně.cz

Black Ice představuje neuvěřitelný návrat po osmi letech pauzírování s materiálem, který produkoval dlouholetý spolupracovník Pearl Jam a Bruce Sprinsteena Brendan O'Brien, jenž pomohl kapele v rámci její vlastní tradice zmodernizovat zvuk.

Black Ice okamžitě vyletělo na první místo ve 29 zemích. V USA se ho jen během prvního týdne prodalo 1 762 000 kopií, čímž se jen potvrdila účelnost stále populárnější strategie distribuovat nová alba zavedených kapel ve spolupráci s maloobchodní řetězcem Wal-Mart.

Minulý týden druhá Pink se s Funhouse posunula na páté místo.

Pro vybuzení optimistů ohledně budoucnosti gramofonového průmyslu je tu prodejní statistika uplynulého týdne: na pultech se zaprášilo po 7, 02 milionu nosičích. To je sice o jedno  procento víc než týden předtím, ale o 29 procent méně než ve stejném období loni. 

 

Právě se děje

Další zprávy