Woody Allen se soudí o image, kterou už dávno ztratil

Pavel Turek, tur
16. 4. 2009 18:30
Žaluje společnost American Apparel o 10 milionů dolarů
Foto: Aktuálně.cz

New York - Bude to ten „nejžidovštější" proces, jaký New York zažil, dělají si legraci komentátoři.  Na 18. května je stanoven termín stání, na němž bude Woody Allen žalovat losangeleskou oděvní společnost American Apparel o 10 milionů dolarů.

Předmětem sporu jsou billboardy, které visely nad firemními prodejnami v Hollywoodu a New Yorku a zobrazovaly režiséra v rabínském oděvu s falešným plnovousem ve spojení s logem společnosti. Fotografii z filmu Annie Hall, jež loni ulice obou měst nezdobila déle než týden, použil American Apparel bez svolení hlavního protagonisty.

Foto: Aktuálně.cz

Ten se nyní domnívá, že firma tak poškodila jeho image. V souladu s nezbednou marketingovou strategií v současnosti největší americké oděvní firmy na to reagoval její právník lakonicky: „Myslím, že Woody Allen hodně přeceňuje svojí image." Allenovi prý rozhodně nemohli poškodit image, protože už si ji prý dávno zruinoval sám.

Hned na to se American Apparel nechal slyšet, že u soudu hodlá ventilovat i Allenův soukromý a sexuální život včetně aféry z roku 1992, kdy jeho tehdejší partnerka a herečka Mia Farrow zjistila, že má poměr s jejich nejstarší adoptovanou dcerou Soon-Yi Previn, kterou si pět let na to vzal.

„Náš záměr je dokázat, že po všech těch sexuálních skandálech, kterými si Woody Allen prošel, americké podniky zdaleka tolik netouží po tom, aby propagoval jejich výrobky, jak si sám asi myslí."

Foto: Pavel Kroulík

Allenovi právníci už zareagovali stížnosti u manhattanského soudu, že firma nejedná fair, když chce odhalit soukromí i finance jejich klienta; sám režisér její postup popsal jako taktiku spálené země.

American Apparel je v současnosti nejúspěšnější americkou oděvní firmou, která si reputaci vybudovala na silně etických základech. Na rozdíl od drtivé většiny ostatních výrobců oděvů se rozhodla nepřesunout výrobu do asijských robotáren, kde tamní švadleny pracují za nižší než minimální mzdu.

Celá továrna počínaje švadlenami a konče vedením sídlí v Los Angeles a její zakladatel, podnikatel židovského původu Dov Charney, poskytuje svým zaměstnancům v branži nadprůměrný plat, možnost doškolovacích kurzů plus zdravotní pojištění - což dělá z AA v kontextu Spojených států výjimečně velkorysého zaměstnavatele.

Foto: Aktuálně.cz

Pro toto svoje zapálení i fakt, že American Apparel netiskne na žádné svoje kusy logo firmy, se jejich trička a mikiny staly hitem na hudební scéně; nejenže si je adoptovali, jejich textil využívá drtivá většina kapel jako základ pro tisk vlastních designů.

Díky nekonvenční povaze Dova Charneyho si American Apparel vypracoval i dokonalou propagační strategii. Na reklamy nepoužívá modelky, ale buď přímo zaměstnance firmy, prodavačky nebo fanoušky, kteří se chtějí stát tváří AA. Všichni ale musí přistoupit na to, že na cudnost se tu nehraje.

Kdo by ji taky čekal od šéfa, kterého sice Los Angeles Times hodnotí jako jednoho z nejúspěšnějších podnikatelů, ale on sám neváhá vést obchodní meetingy pouze ve slipech.

Proto je až s podivem, že první žalobu na krku mají s plně oblečeným důchodcem.

 

Právě se děje

Další zprávy