Mamma Mia! poslala v tržbách ke dnu i Titanic

Kultura Kultura, Red Kul
17. 12. 2008 14:30
Muzikál se stal v Británii nejvýnosnějším filmem
Mamma Mia!
Mamma Mia! | Foto: Bontonfilm

Londýn - Pouze několik dnů poté, co hit letošního léta - "abbovský" muzikál - získal dvě nominace na Zlaté globy, mohou si jeho tvůrci mnout ruce, i pokud jde o divácký ohlas.

Romance pro generaci středního věku odehrávající se na středomořském ostrově za doprovodu písní hvězd středního proudu se již nyní stala filmem s nejvyššími tržbami, který kdy byl uveden v britských kinech.

Mamma Mia! překonala deset let starý rekord, nastavený nákladně výpravným Titanicem Jamese Camerona. Ten svou pouť ostrovními kinosály v roce 1998 končil s tržbami 69 milionů liber, právě tuto hranici Mamma Mia! v posledních dnech překročila. Oproti němu má i spolehlivě nižší produkční náklady.

Trojici filmů s nejvyššími tržbami ve Velké Británii uzavírá první díl Harryho Pottera z roku 2001, Harry Potter a Kámen mudrců.

Mamma Mia!
Mamma Mia! | Foto: Bontonfilm
Čtěte také:
Glóbům vévodí stařec Brad Pitt a jeptiška Streepová
Mamma Mia! se stává nejvýdělečnějším britským filmem
Letní diskotéka Mamma Mia! míří i do vašeho kina


Adaptace muzikálu čerpajícího ze všeobecně srozumitelného bezstarostného disco popu nejúspěšnější švédské kapely se stala hitem po celém světě, během 23 týdnů od premiéry obsadila první místa návštěvnosti v 15 zemích.

Mimoto se film uchází o dva Zlaté globy v kategoriích Nejlepší film (muzikál nebo komedie) a Nejlepší herečka (muzikál nebo komedie) pro Meryl Streep. 

Mamma Mia!
Mamma Mia! | Foto: Bontonfilm

Z Mamma Mia! se stal film, který nejenom dokonale vystihl touhu letního publika po náhradní dovolené, vzpomínce na dovolenou či inspiraci pro budoucí dovolenou v Řecku, ale také rozháněl  podzimní deprese.

"Ten film překonal veškerá naše očekávání a nadchl publikum po celém světě. Jeho úspěch je vskutku fenomenální," okomentoval rekord prezident Universal Pictures International David Kosse.

Mamma Mia! zabodovala i v tom, že se jí podle pozorovatelů podařilo vytvořit u diváků a divaček návyk. I když v poslední vlně víceméně nezískávala nové publikum, lidé na ni do kina přicházeli opakovaně.

Muzikál se už devatenáctý týden vytrvale drží i v českém žebříčku. Po posledním víkendu tento veterán figuruje na 14. místě.  Celkem jej už vidělo 640 tisíc diváků a utržil 72 a půl milionu korun. Pro srovnání: na dalšího vytrvalce a komerčního konkurenta v českém žebříčku, Nestydu, se během deseti týdnů v kinech přišlo podívat 444 tisíc návštěvníků. 

 

Právě se děje

Další zprávy