Praha – Týden staré zemětřesení v Nepálu o síle 7,9 Richterovy škály má za následek přes šest tisíc obětí a statisíce lidí bez domova. Nejvíce bylo zasaženo hlavní město Káthmándú, kde žije okolo 1,5 milionu obyvatel.
Americký katastrofický film San Andreas (premiéra v květnu) vypráví o následcích ničivého zemětřesení v Kalifornii, které zabije desetitisíce lidí. Studio Warner Bros kvůli událostem v Nepálu zareagovalo změnou marketingové kampaně, píše deník The Guardian.
Zástupce studia Paul McGuire prohlásil, že chtějí zajistit, aby reklama k filmu brala v potaz lidi zasažené tragédií a nebyla vůči nim necitlivá.
V budoucích propagačních materiálech tak přibudou informace, jak obětem zemětřesení v Nepálu pomoci a jak se připravit na přírodní katastrofu. Film režiséra Brada Peytona, v němž hlavní role ztvárnili Dwayne Johnson a Carla Gugino, dorazí do českých kin 28. května.
Nejedná se však o jediný film, který bude prostřednictvím marketingu reagovat na aktuální dění. Snímek Everest studia Universal Pictures, který je založený na skutečných událostech, vypráví osudy expedice na Mount Everest v roce 1996, kterou zasáhla ničivá bouře.
Vzhledem k tomu, že zemětřesení v Nepálu na hoře spustilo lavinu, která pohřbila až 22 horolezců, chystá studio také upravit marketingovou kampaň k filmu.
Snímek v režii Baltasara Kormákura, v němž hrají Jake Gyllenhaal, Keira Knightley nebo Josh Brolin, dorazí do českých kin 18. září.