Proto uspořádal v multiplexu Velký Špalíček týdenní Brno Film Festival. Návštěvnost dosáhla šesti tisíc diváků a není tedy divu, že právě v těchto dnech v Brně vrcholí druhý ročník. Dramaturgická skladba programu podobně jako loni sestává ze tří linií filmové novinky v českých předpremiérách (mj. zahajovací film Šílení režiséra Jana Švankmajera), snímky z putovní přehlídky Projektu 100 (např. futuristická Metropolis z roku 1927, Chaplinova Moderní doba nebo maďarský poetický thriller Revizoři), a stěžejní sekce Vítězové festivalů.
Ta čítá celkem jednačtyřicet titulů různorodých žánrů, proveniencí i kvality, uvedených letos v české distribuci, které obdržely některou z cen na světových festivalech.
Nad zařazením např. Fantoma opery nebo Kung-fu mely do "bilančního ohlédnutí za artovou sezónou" se divák poněkud podiví, ovšem ve většině jde o vskutku kvalitní snímky, které by alespoň průměrnému kinofilovi opravdu neměly ujít.
Festival také postrádá oproti loňsku offprogram večerní posezení ve foyer kina u nejhorších filmů historie což byl prvek činící přehlídku poněkud "festivalovější" a domáctější.
Letošní ročník, který se ve čtvrtek přesouvá do Slovanského domu v Praze, je tak sice co do počtu snímků bohatší, ovšem poněkud více strohý. Kvůli poškozené kopii se také diváci nesetkají s Mrtvou nevěstou Tima Burtona, na kterou si budou muset počkat až do oficiální premiéry 24. listopadu.
Více informací o programu a titulech na stránkách festivalu.