Anihilace s Portmanovou do českých kin nepůjde, odvysílá ji Netflix. Pro diváky je prý moc náročná

Kultura Kultura
2. 3. 2018 11:45
Fantasy thriller Annihilation (Anihilace) v produkci studia Paramount Pictures a s Natalií Portmanovou v hlavní roli měla v České republice do kin poslat distribuční společnost CinemArt. Ale nestane se tak. Paramount z obavy před chabým přijetím publika koncem loňského roku prodal práva na uvedení filmu mimo Ameriku, Kanadu a Čínu síti Netflix. Ta snímek uvede 12. března. Od 22. února je možné si na YouTube kanálu britského Netflixu pustit trailer.
Natalie Portmanová ve filmu Anihilace, který v březnu uvádí Netflix.
Natalie Portmanová ve filmu Anihilace, který v březnu uvádí Netflix. | Foto: Paramount Picture

Proti rozhodnutí Paramount Pictures se ohrazují jak fanoušci, tak britský režisér snímku Alex Garland. Tvrdí, že film natočil tak, aby z něj diváci měli největší vizuální i zvukový zážitek právě na velkém plátně.

Podle Petra Slavíka z distribuční společnosti CinemArt, která v Česku snímky amerického studia uvádí, není přesná motivace známá, studio se ke svému kroku oficiálně nevyjádřilo. Proslýchá se však, že důvodem jsou loňské testovací projekce, které nedopadly dobře. Producent snímku David Ellison tehdy prohlásil, že pro mainstreamového diváka je Anihilace příliš komplikovaná a není pro něj jednoduché se na děj napojit. 

Jak připomíná filmový web IndieWire, Paramount si po loňském finančně neúspěšném roce nemůže dovolit další finanční propadák. "Řada těch naštvaných fanoušků si možná neuvědomuje, že skoro každý jejich snímek loni skončil finanční ztrátou. Duch ve stroji, Pobřežní hlídka, matka! i Zmenšování," píše IndieWire.com.

Na potenciální neúspěch aktuálního filmu s rozpočtem 40 milionů dolarů poukazují i čísla během prvního týdne po americké premiéře 23. února. Anihilace utržila pouhých 11 milionů dolarů, což podle IndieWire znamená, že snímek v podstatě nemá šanci si na sebe vydělat.

Podle Petra Slavíka je možné, že se s takovým postupem budou diváci setkávat častěji. Jako příklad uvádí sci-fi horor The Cloverfield Paradox, druhé pokračování deset let starého titulu Cloverfield (Monstrum), jenž měl na Netflixu premiéru začátkem února.

The Cloverfield Paradox původně vznikl taktéž v produkci Paramount Pictures. Netflix za snímek zaplatil okolo 50 milionů dolarů, což je podle amerického webu The Verge, který se věnuje technologickým novinkám, suma výhodná pro obě strany. 

 

Právě se děje

Další zprávy