Třeba podle historika Iva Cermana nejsou dochované důkazy o tom, že by hudební skladatel opravdu žil "neřestným životem". Tyto informace o skladateli prý roznášel hlavně otec Amadea Mozarta Leopold. Místo scén, kdy Mysliveček prohání ženy v nevěstincích, se podle Cermanova názoru mohl film víc zaměřit třeba na setkávání s Mozartem.
Všechny díly pořadu sledujte tady >>> Historky z placu
"Další setkání s ním ve filmu nejsou, i když se setkali víckrát. Možná kdyby pan režisér rezignoval na pár minut romantických makrodetailů souložení, vešlo by se tam něco víc," napsal historik.
Pozitivně filmoví kritici hodnotili kameru, kostýmy i to, že se režisér vyhnul kýči. Právě kostýmy a scénografie z Il Boema udělaly jeden z nejnákladnějších tuzemských filmů. Nejenže jeho natočení stálo 140 milionů korun, náročné byly i přípravy scénáře. Václav na něm pracoval 10 let.