Trolejbusy byly více než tři dekády důležitou součástí pražského systému veřejné dopravy, první linka se objevila v polovině 30. let a tato elektrická trakce umožnila cestujícím dostat se do kopců, kam tehdejší dýchavičné autobusy vyjely jen stěží. Premiéru měly pražské trolejbusy 29. srpna 1936 na území dnešní Prahy 6. První linka vedla z tramvajové vozovny ve Střešovicích přes Ořechovku a Hanspaulku až ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky.
V roce 1963, kdy v pražských ulicích jezdilo na 180 elektrických vozů, rozhodl národní výbor o jejich zrušení. O tom, proč vlastně z Prahy zmizely, se dodnes spekuluje. Poslední linka na trase Orionka - Strahovský stadion skončila 15. října 1972.
V roce 1941 zavedla trolejbusy Plzeň. V tomto městě se také díky podniku Škoda narodila velká část českých trolejbusů. Nejen zde, ale také v Ostrově nad Ohří či Libchavách. V roce 1944 se pak k trolejbusovým městům přidal Zlín. Trolejbusy jezdí ve většině krajských měst kromě Prahy, Liberce, Olomouce a Karlových Varů. Jezdí ale i v některých menších městech, jako v Opavě, Teplicích, Chomutově či Mariánských Lázních. Kdysi jezdily i v Děčíně či Mostě. Největší trolejbusová síť je v Brně. To jen na úvod. Projděte si příběh trolejbusu.